مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: در راستای برگزاری مراسم عزاداری در کنار حفظ سلامت مردم می‌توان از ظرفیت شخصیت‌های برجسته و صاحبان کلام مانند مسوولان هیات‌های مذهبی و مداحان نیز کمک گرفت.

 ناصر نبی زاده در سی و سومین نشست کمیته اطلاع‌ رسانی و تبلیغات شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر افزود: براساس این دستورالعمل، ستاد و کارگروهی با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته است تا مراسم عزاداری در کنار حفظ سلامت مردم برگزار شود.

وی گفت: کمیته اطلاع رسانی باید با اطلاع رسانی دقیق و گسترده درخصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری، بستر آگاهی بخشی به عموم جامعه را فراهم و دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان نیز با همکاری رسانه‌های استان و سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به تولید محتوای شایسته در این خصوص اقدام کند.

مدیر کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال ایجاد تقابل بین سلامت و دینداری و عزاداری مردم است خاطرنشان کرد: با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به دستورالعمل‌های ابلاغی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی، قطعا اثرگذاری لازم را شاهد خواهیم بود.

وی به وضعیت خوب استان اشاره کرد و گفت: تثبیت این شرایط و بهبود اوضاع، نیازمند رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک است.

نبی زاده با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر صنوف پرخطر افزود: دستورالعمل‌های لازم برای افراد و صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند در حال تدوین است تا با کسانی که سلامت عمومی جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد شود.

وی همچنین به محتوای تولید شده درخصوص مبارزه با ویروس کرونا از اسفند ماه ۹۸ تاکنون اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار و ۱۸۴ خبر، گزارش و متون آموزشی در سه پایگاه خبری، چهار نشریه و یک خبرگزاری منتشر شده که نشان‌دهنده تاثیر عمیق رسانه‌های استان بر حوزه اطلاع رسانی به جامعه است.