معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای طرح خدمات سفر نوروزی در اسفند سال گذشته تا پایان روز ششم فروردین ماه در مجموع ۱۱ هزار و ۶۲۸ نفر از موزه‌های خراسان جنوبی دیدن کردند.

وحید به‌فرنژاد افزود: یکی از بیشترین بازدیدهای نوروز امسال از موزه‌های مربوط به باغ و عمارت اکبریه بیرجند بوده است به طوری که چهار هزار و ۳۳۵ نفر از موزه‌های باغ جهانی اکبریه بازدید کردند.

وی گفت: البته آمار بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیش از این تعداد است چراکه برخی افراد فقط از باغ و عمارت دیدن می‌کنند و بازدیدی از موزه‌ها ندارند.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۰ موزه در خراسان جنوبی تحت مدیریت میراث فرهنگی استان قرار دارد که از این تعداد سه موزه در شهرستان بیرجند است.

وی گفت: سه موزه نیز در شهر قاین قرار دارد و شهرهای فردوس، سرایان، بشرویه و سرایان هر کدام یک موزه تحت مدیریت میراث فرهنگی دارند.

به‌فرنژاد بیان کرد: آمار مطرح شده مربوط به بازدید از موزه‌های تحت مدیریت میراث فرهنگی استان است و در خراسان جنوبی موزه‌هایی در اختیار بخش خصوصی است که آنها نیز بازدیدکننده‌های زیادی در نوروز ۱۴۰۲ تا امروز داشته‌اند.

نوشته و خبر نگار : احمد کاشانی  دبیر سرویس گردشگری و میراث و ا.حسن پور