رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتصاب مدیران باید مسائل جغرافیایی و جناحی را کنار گذاشت و ملاک عمل شایسته سالاری باشد.

حسین خسروی روز شنبه در نشست شورای اداری استان و آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان جنوبی که با حضور «جمال عرف» معاون سیاسی وزیر کشور در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، افزود: از استاندار جدید خراسان جنوبی می‌خواهیم در وزارت کشور در مسائل یارانی که برای خدمت انتخاب می‌شود و انتصابات، محور شایسته سالاری باشد و از مسائل حاشیه‌ای که گسل تفرقه را بیشتر می‌کند، پرهیز شود.

وی اظهار داشت: یکی از دلایل سقوط دولت‌ها از دید امام علی (ع) این است که مسوولی به مسائل حاشیه‌ای بپردازد و مدیران شایسته را آخر بگذارد و مدیران ناشایسته را مقدم کند که همین دلیل سقوط حکومت‌ها است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار جدید خراسان جنوبی از پله اول وزارت کشور، از فرمانداری تا معاونت استانداری کرمان دارای پشتوانه قوی و تجربه است و امیدواریم مسیر توسعه همه جانبه با سرعت، امنیت بیشتر و تعامل همه مدیران با محوریت نماینده ولی فقیه در استان توسط وی رقم بخورد.

وی افزود: اولین ویژگی که از استاندار جدید خراسان جنوبی در وزارت کشور شنیده‌ایم «تدین» است همچنین خط قرمز وی از دید خودش ولایت و خانواده‌های شهدا است که اهمیت دارد.

خسروی گفت: ملانوری در هفته مبارک وحدت از هیات دولت رای اعتماد گرفت و به قول خودش، «اگر یک روز در استان خراسان جنوبی باشد، کار نمایانی را انجام خواهد داد» که امیدواریم این مهم و صحبت ارزشی محقق شود.

وی ادامه داد: استاندار جدید خراسان جنوبی در مصاحبه‌های اخیر و در بیانات خود در محضر نماینده ولی فقیه در استان، ظرفیت‌های خراسان جنوبی را شایسته و بایسته بیان کردند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استاندار جدید مهمترین ظرفیت‌های خراسان جنوبی را منابع انسانی، معادن و محصولات استراتژیک و بازارچه‌های مرزی عنوان کرده است گفت: آنچه ما تاکید می‌کنیم این است که استاندار جدید، حتما پیگیر مسائل جدید باشند چراکه به یقین همانطور که در صحبت‌های ایشان است، راه باید با سرعت و کامل ادامه داشته باشد.

وی گفت: استاندار جدید در محضر نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد که مسیر همان مسیر و تنها خلبان عوض شده و این تعبیر شایسته‌ای است و به نسبت سایر استاندارهای قبلی استان، استاندار جوان در سمت مقام عالی دولت منصوب شده است.

خسروی اضافه کرد: از خدمات شایسته و فراوان و مورد اعتراف شخصیت‌های ملی و استانی سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه همه ما در وعده‌های داده شده خود مسوول هستیم گفت: همه مدیران در دوره‌های قبل در مصاحبه‌هایی وعده داده‌اند که محور بیرجند – قاین تمام خواهد شد و امیدواریم این مهم  امسال محقق شود.

آیین تکریم «محمد صادق معتمدیان» استاندار پیشین و معارفه «حمید ملانوری» استاندار جدید خراسان جنوبی امروز (شنبه) با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

در این آیین از «محمد صادق معتمدیان» برای ۲۲ ماه خدمت در خراسان جنوبی تقدیر شد و «حمید ملانوری» که از چند روز پیش کارش را در این استان شروع کرده به عنوان استاندار جدید خراسان جنوبی، حکمش را از معاون سیاسی وزیر کشور دریافت کرد.

حمید ملانوری در جلسه روز یکشنبه (۱۱ آبان ماه) هیات دولت به عنوان هشتمین استاندار خراسان جنوبی انتخاب شد.

محمد صادق معتمدیان هم که از آذر ماه ۹۷ در استان خراسان جنوبی مسئولیت داشت، روز یکشنبه (۲۷ مهر ماه) در جلسه هیات وزیران به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.