مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: تمامی پروازهای شرکت هواپیمایی پارس ایر به تعداد ۱۶ پرواز در هفته از فرودگاه بیرجند لغو شد.

عظیم طهماسبی اظهار داشت: طبق اعلام جدید، شرکت هواپیمایی پارس ایر تمامی پروازهای هفتگی در مسیر تهران – بیرجند – تهران را به دلیل چک فنی هواپیماها تا اطلاع ثانوی ابطال کرده است.

وی عنوان کرد: این شرکت هواپیمایی از اردیبهشت سال ۱۴۰۰ پروازهای خود را با هفته‌ای چهار پرواز به فرودگاه بیرجند آغاز کرد که با پیگیری مسئولان، این تعداد به ۱۶ پرواز در هفته افزایش یافت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه وظیفه فرودگاه‌های کشور، تامین زیرساخت مناسب برای پذیرش ایمن پروازهای شرکت‌های هواپیمایی است و افزایش پروازها وظیفه ذاتی فرودگاه‌ها نیست، بیان کرد: مدیران استانی، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی پیگیر برقراری مجدد این پروازها به مرکز استان باشند.

طهماسبی افزود: این اداره‌کل نیز همانند گذشته همکاری لازم را داشته و در حال حاضر نیز رایزنی با چند شرکت هواپیمایی برای برقراری پرواز به مرکز استان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: البته پرواز شرکت هواپیمایی پارس ایر در مسیر تهران – طبس – تهران که روزهای چهارشنبه و جمعه انجام می‌شود، همچنان برقرار خواهد بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور