معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از برنامه حمایتی ویژه دولت برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان فعال در شهرستان‌های درمیان و سرایان خبر داد.

مشیرالحق عابدی روز شنبه اعلام کرد: این حمایت‌ها در راستای کاهش هزینه‌های نیروی کار، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرما در به‌کارگیری نیروی کار شغل اولی و معتادان بهبود یافته همچنین افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور افزود: بر این اساس تمامی واحدهای تولیدی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده یا مجوز تاسیس گرفته‌اند، از معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری – صنعتی، برخوردار می‌شوند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: مدت معافیت مالیاتی مناطق آزاد تجاری – صنعتی در حال حاضر ۲۰ ساله است.

وی اظهار داشت: این طرح حمایتی به منظور ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور در شهرستان‌های کمتر برخوردار از جمله درمیان و سرایان اجرا می‌شود.

عابدی افزود: سرمایه‌گذاران برای بهره‌مندی از این طرح باید ضمن داشتن مجوز فعالیت، اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کرده و اسناد و مدارک مربوط به فعالیت در محدوده این مناطق را ارائه کنند.

وی گفت: ثبت دقیق اطلاعات و ارائه به موقع آنها، شرط اساسی در بهره‌مندی از این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، شهرستان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است، به عنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف می‌شوند و دولت موظف است مشوق‌های لازم برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد کارورزی بیکاران در این مناطق را در نظر بگیرد.

وی تصریح کرد: براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته، ۲ شهرستان درمیان و سرایان نیز در فهرست این مناطق لحاظ شده و از مشوق‌های حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند.

عابدی گفت: دولت این اقدام را به ‌منظور تسهیل و تشویق سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی کشور انجام می‌دهد.

وی افزود: چنانچه شرایط این ۲ شهرستان بهبود یابد و نرخ بیکاری در آنها تغییر چشمگیری داشته باشد، به نوعی که از فهرست مناطق غیربرخوردار از اشتغال خارج شوند، واحدهای تولید تا پایان دوره زمانی تعیین شده (۲۰ سال) از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.