#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

قاضی زاده هاشمی گفت: وضعیت خراسان جنوبی در میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا نگران کننده و بحرانی است.

 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امشب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: آمار استان کم جمعیت خراسان جنوبی نسبت به میانگین کشوری بالاست، در صورتی که توقع داریم آمار این استان در رده‌های پایین باشد.

دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: برای کنترل وضعیت موجود و کاهش آمار باید با جدیت برخورد کرد و از مردم نیز تقاضا داریم همکاری کنند.

آقای ملانوری استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: از آن جایی که بیشترین دلیل ابتلای مردم، دورهمی‌های خانوادگی بوده، از فرماندارن می‌خواهیم با بکارگیری از تمام ظرفیت‌های موجود در طرح محله محور شهید سلیمانی و جدیت دراعمال محدودیت ها، شهرستان خود را کنترل کنند.

آقای خسروی رئیس مجمع نمایندگان استان هم ضمن قدردانی از حضور نائب رئیس اول مجلس، ابراز امیدواری کرد سفر ایشان برای استان منشائ خیر و برکت باشد.

حجت الاسلام نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن بیان دغدغه‌های مردم و تلاش برای رفع مشکلات، خواستار تامین نیرو‌های درمان، پزشک متخصص و حتی پزشک عمومی در برخی نقاط شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم گفت: در کنار تجمعات خانوادگی مردم و حضور در اجتماعات از جمله آرامستان‌ها، وجود جمعیت سالمند با بیماری‌های زمینه‌ای و مراجعه دیرهنگام مبتلایان به مراکز درمانی از جمله علل شیوع گسترده و بالارفتن آمار فوتی هاست.

دکتر دهقانی همچنین از راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی و تشخیص بیماری کرونا در شهرستان‌های قاین، طبس و فردوس با کمک خیران در آینده خبر داد.

سایر اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا هم در این نشست عملکرد حوزه مدیریت کرونا در استان را ارایه کردند.