– مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: از نظر ذخیره‌سازی سوخت و تامین نفت سفید در شرایط افت شدید دما و فشار گاز مشکلی در استان وجود ندارد.

محمدرضا عابدانی افزود: از ابتدای دی ماه جاری تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر نفت سفید در استان توزیع شده و امسال تمهیدات خوبی اندیشیده که با استفاده از ناوگان موجود بیش از ۷۰ درصد مخازن ذخیره‌سازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه از لحاظ تامین نفت سفید در استان مشکلی نداریم و در همه شهرستان‌ها نمایندگی فروش وجود دارد گفت: ناوگان حمل و نقل استان نیز از ابتدای امسال تاکنون افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به گسترش شبکه گازرسانی در استان تمامی روستاها و شهرهای استان به این نعمت الهی دسترسی دارند و توزیع نفت سفید نسبت به سال گذشته محدودتر شده است.

وی با اشاره به شرایط دریافت نفت سفید از طریق سامانه تجارت آسان گفت: همه متقاضیان فرآورده‌های نفتی می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت و فرآورده‌های نفتی‌شان را دریافت کنند.

عابدانی تصریح کرد: برای دریافت نفت سفید لازم است سرپرست خانواری که به شبکه گاز طبیعی دسترسی ندارد ثبت‌نام کند و پس از آن سهمیه‌هایی که به صورت دوره‌ای اعلام می‌شود در کارت بانکی سرپرست خانوار شارژ شده و شخص می‌تواند با مراجعه به فروشندگی‌ها، نفت سفید خود را دریافت کند.

وی یادآور شد: برای سوخت جایگزین نیز از ابتدای سال به تمام مصرف‌کنندگان گازوئیل و نفت سفید اعلام کردیم که سوخت مایع به اندازه هفت روز مصرف به عنوان سوخت دوم داشته باشند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: به افرادی که مراجعه کرده‌اند سوخت مورد نیاز تحویل شده و اکنون هم هر واحد تولیدی که نیاز به سوخت دوم داشته باشد ما این آمادگی را داریم که سوخت دوم را به مقدار همان هفت روز مصرفش تحویل دهیم که در روند اختلال ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه روزانه پنج میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در استان توزیع می‌شود افزود: بخشی از این فرآورده در بخش حمل و نقل و بخش دیگر برای گرمایش منازل و بخشی هم در کشاورزی، صنعت و قسمت‌های مختلف مصرف می‌شود.

عابدانی گفت: ۲۵ جایگاه عرصه سی . ان . جی هم در استان فعال است اما در روزهای اخیر به خاطر محدودیت ایجاد شده، عرضه گاز در این جایگاه ها محدودتر شده و به‌زودی به روال طبیعی باز می‌گردد.

وی در توصیه‌ای به شهروندان گفت: ضمن صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی، تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در فصول گرم سال برای ذخیره‌سازی سوخت مایع به عنوان سوخت جایگزین اقدام کنند که در محدودیت‌هایی زمستانی دچار چالش نشوند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی افزود: همه واحدهایی که سوخت دوم دریافت نکرده‌اند و امکان استفاده از این فرآورده را دارند به مقدار نیازشان سوخت تحویل می‌شود تا مشکلی در فرایند تولید ایجاد نشود.