نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نمایندگان مردم و نهادهای مختلف در پیام‌های جداگانه‌ای عموم مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت کردند.

ر پیام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند آمده است: با تقدیم سلام به مردم عزیز، فهیم و با فرهنگ خراسان جنوبی که همواره از آزمایشات، سرافراز بیرون آمده‌اند؛ ۲۲ بهمن روز میعاد، اتحاد و همبستگی ملت ایران و شکست استعمارگران، همچنان زنده و پایدار است و شکست خفت‌بار توطئه اخیر دشمن بر شما مبارک باد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ادامه داد: به شکرانه هدایت الهی این بار گسترده‌تر از همیشه با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، دشمن عَنود را برای همیشه مأیوس خواهید فرمود.

استاندار خراسان جنوبی هم با صدور پیامی به این کلام مقام معظم رهبری اشاره کرد که “روز ۲۲ بهمن و راهپیمایی ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی است، مظهر اقتدار ملت ایران است، مظهر حضور مردمی و اراده و عزم ملی ملت ایران است که مرد و زن و پیر و جوان، در همه‌ شرایط به خیابان‌ها می‌آیند و خودشان را در سرتاسر کشور در مقابل چشم بینندگان قرار می‌دهند؛ این خیلی با عظمت است”.

جواد قناعت افزود: ۲۲ بهمن ماه سرآغاز یک فصل جدید در کتاب تاریخ قطور ایران زمین است، همان روزی که اراده ملت، طرحی زیبا درانداخت و مردم دست در دست هم توانستند دیواره‌های محکم حکومت شاهنشاهی را فرو ریزند و با رقم زدن نظام جدیدی در عرصه سیاسی دنیا، درهایی از استقلال، اقتدار، خودباوری، شکوفایی و پیشرفت را در مقابل دیدگان تمام جهانیان بگشایند.

وی در این پیام نوشت: رهبری‌های مدبرانه قافله‌سالار اسلام ناب حضرت امام خمینی «قدس الله نفسه الزکیه» به عنوان یک مرجع و قائد شیعی، ایمان راسخ مردم و یک هدف متعالی، رخدادی را سبب شد که عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر را بر خود گرفت و سرمنشأ تحولاتی عظیم در سراسر دنیا شد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی بیان کرد: اینک با گذشت ۴۴ سال غرورآفرین، ظهور و بروز انقلاب اسلامی نه تنها به گفتمانی مبتنی بر اصول و مبانی اسلام ناب محمدی تبدیل شده که الگویی بی‌بدیل برای همه ستمدیدگان و آزادیخواهان عالم است، به همین دلیل دشمنان قسم‌خورده داخلی و خارجی با دست یازیدن به توطئه‌ها و خدعه‌های مختلف همواره به دنبال انکار توفیقات، کمرنگ نشان دادن دستاوردها و نیز بزرگنمایی کمبودها هستند.

وی افزود: این کینه‌توزی‌ها با روی کار آمدن دولت مردمی ایران قوی به واسطه شتاب گرفتن قطار پیشرفت کشور متأثر از ریل‌گذاری‌های درست و سیاست‌های توسعه‌طلبانه مبتنی بر عدالت قوه مجریه صد چندان شده، غافل از اینکه نهال این انقلاب که با خون هزاران جوان آبیاری شده هرگز در برابر طوفان نفاق و کفر سر خم نخواهد کرد.

قناعت با تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از عموم مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی دعوت کرد در این برهه حساس تاریخی که دست فتنه معاندان از آستین آشوبگران و معترض‌نماها بیرون آمده تا ناامنی را ترویج دهند، با حضور پرنشاط خود در اجتماع ملی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، برگ زرین دیگری بر اوراق پرافتخار این سرزمین افزوده و حماسه پرشور دیگری را رقم زنند، باشد که در این آزمون هم یک بار دیگر بینی منفوران تاریخ به خاک مالیده شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در پیامی از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که به دست توانای امام خمینی کبیر (ره) و همراهی مردم غیور ایران زمین به پیروزی رسید و با رهبری داهیانه امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، اکنون به درختی تنومند تبدیل شده، همیشه مورد هجوم استکبار جهانی و بیگانگان بوده که به دنبال فرصتی برای تفرقه و ایجاد فتنه با استفاده از حوادث درون کشور و دوری مردم از اهداف اصلی شهدا و امام راحل هستند.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: اکنون در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حراست از این نظام مقدس که تجلی‌گاه سعادت و آرزوی مشتاقان ظهور حضرت ولی عصر (عج) و ضامن سلامت مادی و معنوی بشر است، حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب ناامیدی دشمنان انقلاب و امیدواری انقلابیون در سراسر دنیا خواهد شد.

وی بیان کرد: لذا از تمامی اقشار، بسیجیان و مردم همیشه در صحنه خراسان جنوبی دعوت می‌کنم که بار دیگر با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن وحدت و همدلی را به دنیا نشان داده و با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشان و شهدای گلگون کفن، تجدید میثاق کنند.

همچنین فرمانده تیپ مردم‌پایه سپاه انصارالرضا (ع) و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری از آحاد مردم، خانواده شهدا و ایثارگران برای شرکت در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران دعوت کرد.

سردار غلامعلی تناکی در پیام خود اظهار داشت: دهه فجر و یوم الله ۲۲ بهمن، روز تبلور شکوه و ایثار مردم همیشه سرافراز و آزاده جمهوری اسلامی ایران است؛ در این روزهای عزیز ملت ایران با رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و با تاسی از آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص)، طومار ۲۵۰۰ ساله رژیم طاغوتی استبداد و استکبار را در هم پیچیدند و روح امید، احساس غرور و خودباوری را در کشور زنده کرد.

وی افزود: از تمامی مردم شهیدپرور استان خراسان جنوبی به‌ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران که همیشه و در تمامی عرصه‌ها حضور فعال و پرثمر خود را نشان داده‌اند دعوت می‌شود در این روز هم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و ناتوانی استکبار را به جهان و جهانیان نشان دهند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر این استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بهمن، ماه دلدادگی عاشقانی است که با عشق به کلام و پیام معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» خود را به خط خون و آتش زدند و واژه‌های «تکبیر و شهادت» را در همه جای این میهن معنا بخشیدند.

این اطلاعیه می‌افزاید: دهه فجر، کلید گشاینده درهای پیروزی به روی این ملت عظیم بود که «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را به ارمغان آورد. پیروزی انقلاب اسلامی، فجری بود که افق‌های پیشرفت و امید را پیش روی ملت مبارز و قهرمان ایران، روشن ساخت و پرده‌های ظلمت شرق و غرب را از هم درید و ایران را نورباران کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سرافرازتر از همیشه با شعار محوری «ایران استوار – ۴۴ سال افتخار» شاهد درخشش خورشید انقلاب اسلامی و تبلور شکوه و عظمت نهضتی مبتنی بر تعالیم نبوی و انقلابی مردمی بوده که در پگاه روشن ۲۲ بهمن مطلع غزل زیبای پیروزی ملتی آزاده و حق‌طلب شد.

این شورا ضمن تبریک فرارسیدن یوم الله ۲۲ بهمن از مردم خراسان جنوبی و تمامی گروه‌ها، احزاب و تشکل‌های وفادار به آرمان‌های انقلاب اسلامی دعوت کرد بار دیگر با حضور حماسی، انقلابی و آمیخته با بصیرت خود در صحنه آوردگاه مراسم یوم‌ الله ۲۲ بهمن و رزمایش اقتدار و افتخار، «اتحاد ملی» را به نمایش گذاشته و با آرمان‌های بلند بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شهدای گرانقدر و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کنند.

مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهر بیرجند میدان شهدا، خیابان شهدا، میدان ابوذر، خیابان ارتش، خیابان پاسداران و میدان قدس است و ساعت ۹:۳۰ روز شنبه شروع می‌شود.

سخنران مراسم پایانی راهپیمایی در مرکز استان سید “محمد حسینی” معاون پارلمانی رئیس جمهور است.

همچنین گلبانک تکبیر شب ۲۲ بهمن ساعت ۲۱ جمعه در آسمان استان همزمان با سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود.

مردم آگاه و بیدار این دیار همگام با سایر هموطنان فریاد رسای تکبیر خود را از مأذنه‌ها و گلدسته‌های مساجد، پشت بام و پنجره‌های منازل و اماکن، تکایا و حسینیه‌ها و در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرها و روستاهای سراسر استان به گوش جهانیان می‌رسانند.

چهار نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های اجرایی، هنرمندان، اصناف و بازاریان نیز در پیام‌هایی عموم مردم را به حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ دعوت کردند و این روز را نماد اتحاد و انسجام ملی خواندند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور