#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باید در زمینه‌های مختلف تولیدی و توسعه‌ای استان از ظرفیت جوانان استفاده کنیم که تاکنون از این ظرفیت کمتر استفاده شده است.

 در نشست دبیران سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان استان با سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید گفتمان جوان‌باوری در اولویت قرار گیرد افزود: این نوع جلسات برگزار می‌شود تا پای درد دل جوانان بنشینیم و مشکلات آنان را از نزدیک بررسی ‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر ما مشکلات جوانان جامعه خود را نبینیم نمی‌توانیم راه و چاره‌ای برای آن بیندیشیم لذا تلاش ما این است که خواسته‌های جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد را پیگیری کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همچنین در ستاد تسهیل امور جوانان دغدغه‌های این قشر در زمینه‌های مختلف از جمله رفاهیات، اشتغال، ازدواج و کاهش آسیب‌ها دنبال می‌شود.

وی عنوان کرد: همه تلاش دشمنان این است که باورها و اعتقادات جوانان ما را تخریب کنند تا آنان از نظام و انقلاب فاصله بگیرند که ما باید سعی کنیم با هم‌افزایی و تعامل برنامه‌های خوب، متنوع و هدفمند را برای این قشر اجرا و در این خصوص از همه ظرفیت ادارات متولی استفاده کنیم.

خسروی افزود: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که رییس جمهور در آبان سال گذشته ابلاغ کرد، باید ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه ازدواج هزینه شود.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: شهریور امسال خراسان جنوبی میزبان کارگاه ملی دانش‌افزایی جوانان کشور خواهد بود که رویداد بزرگی با موضوعات خلاقانه است و میزبان جوانانی از کل کشور و دبیران سازمان‌های مردم نهاد کشور خواهیم بود.

مهدی قناد افزود: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های مقدماتی انجام شده و منتظریم تصمیم نهایی از سوی وزارتخانه به مجموعه ما ابلاغ شود.

وی اظهار داشت: همچنین در سال جاری خراسان جنوبی میزبان دوره دانش‌افزایی مدیران و مشاوران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده کشور خواهد بود که در این دوره اساتید مشاوره سراسر کشور یا منطقه شرق به‌صورت حضوری یا مجازی در این دوره شرکت خواهند کرد.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری جشن‌های دهه کرامت گفت: اگر سازمان‌های مردم نهاد درخصوص برگزاری جشن‌های این دهه طرح خاصی مدنظر دارند، برنامه‌ خود را اعلام کنند تا پس از داوری مورد حمایت قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در چند سال گذشته سمن‌های ما در محدودیت‌های مالی زیادی بودند که در این یک سال گذشته تلاش ما این بود مسیر راحت‌تری را برای این نهادها فراهم کنیم و در پایان سال گذشته مبالغی به حساب سازمان‌های مردم نهاد واریز شد که باید به خوبی مدیریت شود.

قناد گفت: در حال حاضر ۳۴ طرح توسط سازمان‌های مردم نهاد استان در حال اجراست که باید هرچه سریعتر این طرح‌ها به اتمام برسد و گزارش آن را به دستگاه‌های متولی ارسال کنیم.

وی بیان کرد: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که رییس جمهور در آبان سال گذشته ابلاغ کرد، باید ۳۰ درصد اعتبارات سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ازدواج هزینه شود که در این زمینه آماده همکاری را داریم و سمن‌ها باید در این زمینه ورود تخصصی داشته باشند.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۳ سازمان مردم‌نهاد جوانان در خراسان جنوبی داریم که ۶۵ سمن فعال و بقیه غیرفعال هستند، براساس برنامه ششم توسعه باید به ازای هر هفت هزار نفر از جمعیت جوانان یک تشکل راه‌اندازی شود و در این خصوص خراسان جنوبی به ازای هر هفت هزار نفر جمعیت جوان ۲ تشکل دارد و رتبه سوم کشور را داریم.

وی افزود: سمن‌های خراسان جنوبی در چهار محور فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و اعتقادی و مذهبی فعالیت دارند که بیشترین تشکل‌ها با ۳۹ مورد در زمینه اجتماعی فعالیت دارند.

قناد با تاکید بر اینکه اخذ شناسه ملی توسط سمن‌ها برای اداره کل ورزش و جوانان مهم است گفت: تشکل‌های جوانان به نسبت سایر تشکل‌ها در این عرصه پیشرو هستند و از مجموع ۶۵ تشکل فعال در استان، ۳۵ تشکل اخذ شناسه ملی دارند.

وی با بیان اینکه فعالیت مجامع سازمان‌های مردم نهاد استان‌ها تا زمان ارسال شیوه‌نامه جدید تا شهریور ماه منتفی است اضافه کرد: منتظر ابلاغ شیوه‌نامه جدید نحوه مدیریت مجامع سازمان‌های مردم نهاد از وزارت ورزش و جوانان هستیم.

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از جوانان در این نشست خواست تعامل خود را با این اداره‌ کل بیشتر کنند تا مشکلات آنان راحت‌تر پیگیری شود.