احمد وحیدی وزیر کشور و حجت الاسلام کاظمی سرکنسول ایران در نجف اشرف به منظور آشنایی با امکانات و ظرفیت های موجود از آشپزخانه الغدیر نجف اشرف بازدید کردند.

این آشپزخانه با ۲۱ آشپز از خراسان جنوبی روزانه ۲۰ هزار پرس غذا برای زائران عتبات عالیات آماده و توزیع می‌کند

در این بازدید که سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین و مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور احمد وحیدی را همراهی می‌کردند، او از بخش‌های مختلف این آشپرخانه بازدید و از نزدیک در جریان روند  فعالیت آن و طبخ و توزیع غذا برای زائران عتبات مقدسه قرار گرفت.

وزیر کشور از مدیریت و کادر اجرایی این آشپزخانه در ارائه خدمات با کیفیت قدردانی وابراز امیدواری کرد: انشالله سال‌های آینده هم به روال امسال بتوانند از حداکثر ظرفیت در جهت ارائه خدمات به زائران اربعین استفاده شود.

مدیر ایرانی آشپزخانه الغدیر نجف اشرف در این بازدید گزارشی از نحوه خدمت‌رسانی این آشپزخانه صنعتی به زائران اربعین ارائه کرد و گفت: این آشپزخانه با ۲۱ آشپز از خراسان جنوبی روزانه ۲۰ هزار پرس غذا برای زائران  عتبات عالیات آماده و توزیع می‌کند.

فوداجی اظهار کرد: توانایی طبخ و توزیع روزانه ۲۰ هزار پرس غذا در هر وعده در این آشپزخانه وجود دارد و در این ایام با توجه به حضور جمعیت پرشمار زائران، روزانه همین تعداد را طبخ می‌کنیم.

او گفت: هزینه مواد اولیه به جهت طبخ و توزیع در ایام اربعین حسینی از سوی عتبه و خیرین تامین می‌شود و در آشپزخانه سازمان حج وزیارت و با نیرو‌های این سازمان به صورت شبانه روزی، کارطبخ و توزیع غذا انجام می‌شود.

آشپزخانه الغدیر در زمینی به مساحت ۱۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع ساخته شده و دارای فضا‌های اقامتی کارگران و آشپزها، نمازخانه، سالن اجتماعات واحد‌های اقامتی ویژه مسئولین و ناظران، فضای آشپزخانه، نانوایی و بسته بندی آب تصفیه شده، سردخانه و انبار، رختشویخانه و سالن صنعتی شتشوی ظروف، موتورخانه مرکزی، اتاق برق و سایر تاسیسات است.

آشپزخانه الغدیر نجف اشرف به مدیریت ایرانی محمد فوداجی از اول تا پایان شهریور امسال در خیابان کمربندی جنوبی (شارع الحولی الجنوبی) فعال است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور

آشپزخانه الغدیرنجف اشرف

آشپزخانه الغدیرنجف اشرف