#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

محمد علی آخوندی فرماندار شهرستان خوسف در ستاد فوق العاده مدیریت و کنترل بیماری کرونا با اشاره به اجرای محدودیت های سراسری در کشور از اول آذرماه گفت: مطابق با دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی وزارت کشور ایست و بازرسی ها در خروجی ها و ورودی های شهرستان مستقر خواهند شد.
وی گفت: تجمع مردم و حضور در مکان های عمومی شلوغ یکی از محل های سرایت بیماری کرونا می باشد و در این راستا مطابق با دستورالعمل ستاد استانی آرامستان ها ، مساجد، و مکان های شلوغ و پرتردد از تجمع افراد جلوگیری خواهد شد.
فرماندار خوسف ادامه داد:پیشگیری و خودمراقبتی یکی از مهمترین مولفه ها در راستای کنترل این بیماری است و در این راستا ، دستگاه های اجرایی موظف هستند در حوزه گروه های مخاطب خود اقدامات بیشتری صورت دهند.
آخوندی آموزش و اطلاع رسانی را مهم دانست و افزود: کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد شهرستان باید در خصوص محدودیت های ابلاغی اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرد.
فر ماندار خوسف خاطر نشان ساخت: اهدای پلاسمای خون به عنوان یکی از درمان های بیماران کرونا معرفی شده است و لازمست در بین بهبود یافتگان بیماری کرونا اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.
آخوندی ادامه داد: دهیاران به عنوان مدیران روستاها در راستای مدیریت بیماری کرونا مسئولیت های زیادی بر عهده دارند که لازمست از این ظرفیت جهت مهار این بیماری کرونا استفاده شود.
فرماندار خوسف اضافه کرد: بسیاری از مشاغل در دوران تعطیلی کسب و کارها با مشکلات معیشتی روبرو خواهند شد و از طرفی دولت نیز برنامه های خوبی در راستای حمایت از این مشاغل تدوین کرده است و بایستی از ظرفیت خیرین نیز جهت حمایت از خانواده هایی که از این تعطیلی ها دچار مشکل شده اند استفاده کرد.
آخوندی با اشاره به تاکیدات استاندار محترم جهت مهار بیماری کرونا خاطر نشان ساخت: همه افراد برای مهار این بیماری بایستی بسیج شوند و از همه امکانات همه دستگاه ها باید استفاده کنیم.
وی از همه اصناف و اتحادیه ها خواست در جهت اجرای محدودیت های ابلاغی نهایت همکاری داشته باشند و دستگاه های متولی بر نحوه اجرای این محدودیت ها نظارت های لازم داشته باشند.
فرماندار خوسف گفت: جهت اجرای اقدامات نظارتی و کنترل عبور و مرور همه دستگاه های اجرایی باید در اختیار گذاشتن امکانات به مرکز بهداشت، راهداری، هلالا احمر و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج های مردمی نهایت همکاری داشته باشند.