رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: در اجرای سومین طرح مشترک مقابله با سارقان در خراسان جنوبی  ۳۶ سارق شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کاظم صادقی افزود: اجرای سومین طرح مشترک مقابله با سارقان طی ۷۲ ساعت گذشته در دستور کار پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با اجرای این طرح که در سطح استان به اجرا گذاشته شد، موفق شدند ۳۶ سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: براساس تحقیقات علمی و فنی پلیس، سارقان دستگیر شده به ۷۰ فقره سرقت اعتراف کردند و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره با اینکه پیشگیری از سرقت و مقابله با سارقان یکی از ماموریت‌های اصلی پلیس است، از شهروندان خواست تا بیش از پیش در این زمینه با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی تماس بگیرند.

دستگیری سارق دوربین‌های مداربسته در بیرجند

سرهنگ صادقی گفت: در پی سرقت چند فقره دوربین مداربسته نصب شده در ورودی مغازه‌ها و اماکن خصوصی شهرستان بیرجند، پیگیری موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و استفاده از پایش‌های تصویری موفق شدند فردی که اقدام به این سرقت‌ها می‌کرد را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی افزود: ماموران پس از شناسایی سارق با هماهنگی مقام قضایی، او را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از منزل متهم تعدادی دوربین مداربسته و تجهیزات آن را کشف کردند.

وی گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به ۱۵ فقره سرقت اعتراف کرد و ضمن تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است، از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک بلافاصله آن را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.