#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان جنوبی خبرداد:

بیماران مبتلا به ویروس کرونای فاقد پوشش بیمه ای ، بیمه می شوند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در مراکز درمانی بستری هستند و هیچ پوشش بیمه ای ندارند، می توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت دفترچه بیمه از سازمان بیمه سلامت اقدام کنند.

دکتر اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان روز سه شنبه بیست و ششم فروردین ماه ۹۹ در نشستی اظهار داشت: بیماران مبتلا به ویروس کرونا که در مراکز درمانی بستری هستند و هیچ پوشش بیمه ای ندارند،
می توانند به صورت غیرحضوری برای دریافت دفترچه بیمه از سازمان بیمه سلامت اقدام کنند.

اربابی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت برای رفاه حال این بیماران و تسهیل در ارائه خدمات بیمه ای به آنان اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: این بیماران می توانند برای دریافت دفترچه بیمه از سازمان بیمه سلامت با ورود به سامانه ثبت نام و درخواست پوشش بیمه ای به آدرس http://eservices.ihio.gov.ir/isc دفترچه بیمه دریافت و از خدمات درمانی مناسب بهرمند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: ورود به این سامانه، هم از طریق رایانه و هم تلفن همراه امکان پذیر است و همچنین این افراد می توانند از طریق سامانه ISC حق بیمه کامل خود را بصورت غیرحضوری پرداخت کنند و نیاز به مراجعه حضوری ندارد.

وی تصریح کرد: برای بیمارانی از این گروه که فاقد توان مالی پرداخت حق بیمه باشند نیز امکان ثبت درخواست ارزیابی وسع در این سامانه فراهم شده و با توجه به هماهنگی های بعمل آمده، نتیجه ارزیابی وسع حداکثر طی مدت زمان ۲۴ ساعت پس از تکمیل ثبت نام و ارسال درخواست به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به اورژانسی بودن درمان این بیماران، دوره انتظار ده روزه صدور دفترچه بیمه برایشان منظور نخواهد شد و همچنین هزینه های این گروه از بیمه شدگان، همانند سایر گروه ها از بدو برخورداری از پوشش بیمه ای در تعهد سازمان بیمه سلامت است و رعایت شرط خانوار در زمان ثبت نام متقاضیان مشمول نیز الزامی می باشد.

این مقام مسئول در پایان گفت: هم استانی های عزیز می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت راهنمایی‌های لازم درباره اقدامات بهداشتی و درمانی بیماری کرونا ویروس، به سامانه یکپارچه تلفنی ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت مراجعه کنند.