فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: نمایش اقتدار بسیجیان استان در هفته بسیج امسال با حضور ۸۲ گردان برگزار شد.

سردار “علی قاسمی” روز چهارشنبه در نمایش اقتدار بسیجیان استان خراسان جنوبی که با حضور سردار سرلشکر “حسین سلامی” فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد افزود: بسیجیان حاضر در خلق این اقتدار از گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع)، بیت‌المقدس، کوثر و فاتحین هستند.

وی گفت: به نمایندگی از ۲۷۳ هزار بسیجی خراسان جنوبی، مسوولان و مردم استان حضور سردار سلامی را در این همایش بزرگ گرامی می‌داریم و آمادگی خود را در جهت حفظ آرمان‌های امام راحل، منویات فرمانده معظم کل قوا و دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: در آستانه ۴۲ سالگی بسیج و طلیعه پنجم آذر، بسیجیان جان برکف خراسان جنوبی آمادگی کامل خود را برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی کل سپاه اعلام می‌دارند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا هم در خراسان جنوبی آمادگی، هماهنگی و انسجام خوبی در تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و محرومیت‌زدایی تحت نظر نماینده ولی فقیه استان در قالب ستاد کمک‌های مومنانه صورت گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: حاکمیت امنیت ثمره وجود بسیج است و امروز علیرغم جنگ‌افروزی دشمنان در اطراف کشور اقتداری حاکم است که کسی جرات نمی‌کند چشم چپ به این آب و خاک داشته باشد.

حمید ملانوری افزود: بسیج از نعمت‌های انقلاب اسلامی و از ثمرات بزرگ رهبری دینی و الهی در ایران است.

وی گفت: بسیج نهال مقدسی است که به‌دست معمار بزرگ انقلاب اسلامی غرس شد تا اردوگاه بزرگی به وسعت جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد و به همه ممالک اسلامی صادر شود.

ملانوری اظهار داشت: صدور انقلاب هدف بزرگ امام خمینی(ره) بود که به‌وسیله بسیجیان به سراسر جهان صادر شد که این مهم چه خوب محقق شده و امروز حضور مقتدرانه بسیج را در صحنه‌های مختلف شاهد هستیم.

وی افزود: امام خمینی (ره) می‌خواست بسیجی شکل بگیرد که افرادی ولایتمدار در کمال تواضع و فروتنی، اخلاق دینی و اسلامی با غیرت و شجاعت از ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز حاکمیت امنیت در کشور رقم خورده و در تصمیمات کل جهان تاثیرگذار بوده است که باید قدر این نعمت را دانست.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های نظام و دولت برای رشد و ثبات اقتصادی و عدالت محوری چیزی جز عزم ملی و روحیه بسیجی و حضور تمام وقت مردم تحت رهبری رهبر معظم انقلاب نمی‌تواند مشکلات را حل کند و امروز هم این حضور و اقتدار و صلابت می‌تواند گره‌گشای مشکلات باشد تا از نعمات انقلاب اسلامی شاهد رفع محرومیت و توسعه همه جانبه باشیم.

ملانوری گفت: مردمان خراسان جنوبی نه فقط در دوران دفاع مقدس و انقلاب و رویدادهای مختلف حضوری پرصلابت و انقلابی داشتند و ۲ هزار شهید را تقدیم کردند بلکه امروز رتبه‌های اول را در بسیاری از مسایل دارند.

وی افزود: مردم خراسان جنوبی با مشارکت ۷۴ درصدی در انتخابات اخیر رتبه اول مشارکت را کسب کردند و در بحث کمک‌های مومنانه پیشگام بودند و در بحث مدیریت بیماری کرونا و ‌طرح سردار سلیمانی مشارکت جدی داشتند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این حضور پرشکوه، اقتدار و ولایتمداری، صلابت و گذشت و مقاومت را از سوی بسیجیان تقدیم به فرماندهی کل قوا می‌کنیم و همه بدانند این سرزمین به عطر شهدایی معطر است که این روزها هم هویت سه شهید مشخص شد، و مردم پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این حضورها بیش از پیش سبب اقتدار و صلابت کشور خواهد شد.

به گزارش ایرنا سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنران محوری این آیین بود.

همایش بزرگ بسیجیان خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته بسیج با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسوولان استانی برگزار شد.

این رزمایش با حضور حدود ۱۲ هزار نفر از بسیجیان استان در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی و همزمان با سراسر کشور برگزار شد و یکی از ۴۲ عنوان برنامه شاخص و محوری است که برای گرامیداشت هفته بسیج برنامه‌ریزی شده است.

۲۹ آبان تا پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.

هزار و ۵۸۹ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج پاره تن مردم» در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.