معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: هفدهمین جشنواره ملی خوشنویسی از سری برنامه های هجدهمین جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام، جلوه گاه هنر ایرانی اسلامی در قاب خطاطی، مهرماه ۹۹ ، میزبان هنرمندان سراسر کشور خواهد بود.

 سید علی زمزم با بیان این که جشنواره ملی خوشنویسی رضوی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(شاهچراغ)(ع) و همزمان با هفته خوشنویسی برگزار می گردد، اضافه کرد:امسال ، دومین سالی است که خراسان جنوبی میزبانی برگزاری این بخش از جشنواره های بین المللی امام رضا (ع) را برعهده دارد.
وی به استقبال بالای هنرمندان سراسر کشور از شانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ، اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۴۳۲ اثر از ۲۲۵ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۶۲ اثر برای داوری به مرحله دوم جشنواره راه یافتند.
زمزم با ابراز امیدواری از حضور حداکثری هنرمندان در هفدهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، خاطرنشان کرد: اثرگذاری هنر را در بخش های مختلف غیرقابل انکار است و قطعا هنر می تواند نقش موثری در ترویج و گسترش فرهنگ غنی رضوی در جامعه داشته باشد.
به گفته وی این جشنواره ها می توانند در قشر جوان و خوشنویس انگیزه ایجاد کنند و در کنار آن محتوای عمیق فرهنگ رضوی با هنر خوشنویسی، در عین ظرافت و سادگی به جامعه و نسل جوان منتقل شود.

لازم به ذکر است علاقه مندان به شرکت در این جشنواره  تا تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۹۹ مهلت دارند از طریق تارنمای شمس توس به نشانی khorasanjonobi.shamstoos.ir   و portal.shamstoos.ir ثبت نام و آثار خود را ارسال نمایند. اختتامیه نیز ۳۰ مهرماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

شرکت کنندگان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند فراخوان جشنواره را در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ملاحظه نمایند.