مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آمادگی برای کمک به تسریع واکسیناسیون عمومی در استان خبر داد و گفت: در راستای ترغیب عموم مردم به انجام واکسیناسیون ۷۲ تیم در استان فعال است.

محمدرضا رضایی، امروز یکشنبه ۲۴ مرداد در نشست فوری قرارگاه عملیاتی کرونای جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: به دنبال گستردگی کرونا در کشور و پیک پنجم، جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی آمادگی دارد در راستای واکسیناسیون عمومی با هدف کمک به کادر بهداشت و درمان و تسریع فرایند واکسیناسیون شهروندان تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار دهد.

، وی بیان کرد: همچنین هلال احمر در صورت تأمین داروی مورد نیاز بیماران کرونایی آمادگی دارد ساعات کار داروخانه این جمعیت را افزایش دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی در استان، افزود: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون یک هزار و ۹۴۴ تیم حدود ۱۷ هزار و ۴۰۷ مکان عمومی را مورد بررسی قرار داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: طی این مدت ۳۹ هزار و ۴۵۳ نفر از خدمات طرح ناظران سلامت شهید سلیمانی بهره مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه در راستای ترغیب عموم مردم به انجام واکسیناسیون ۷۲ تیم به شش هزار و ۴۰۹ نفر خدمات ارائه کرده‌اند، گفت: در گمرک ماهیرود نیز با استقرار تیم سلامت هلال احمر ۱۷ هزار نفر از خدمات بهداشتی به منظور پیشگیری شیوع ویروس کرونا بهره مند شده‌اند.

رضایی با اشاره به اینکه اجرای طرح نذر سلامت دو به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم، بیان کرد: طی اجرای این طرح تا کنون ۲۲ هزار ماسک برای توزیع بین عزاداران توسط خیرین تهیه شده است.

وی افزود: همچنین ۴۰۰ نفر از جوانان هلال احمر در مراسم ۷۰ هیئت مذهبی به منظور پیاده سازی شیوه نامه‌های بهداشتی همکاری می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح کمک‌های مومنانه از ابتدای سال جاری ۸ هزار بسته معیشتی و ۷۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان متأثر از بیماری کرونا توزیع شده است، تصریح کرد: همچنین طی این مدت ۸۷۰ نفر از خدمات ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی نیز بهره مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی آنلاین با محتواهای آموزشی مرتبط با بیماری کرونا برای بیش از ۱۴ هزار نفر برگزار شده است، بیان کرد: طراحی و انتشار محتوای آموزشی مرتبط در قالب ۳۵ پوستر، مجموعه اینفوگرافی، کلیپ و موشن گرافی بین جامعه مخاطب هلال احمر از دیگر اقدامات بوده است.