رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۶۰ پروژه تجهیزاتی و ساختمانی این دانشگاه در استان خراسان جنوبی برای افتتاح رسمی در قالب پویش سراسری «ره سلامت» آماده شده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی روز سه‌شنبه بیان کرد: به مناسبت هفته دولت حدود ۶۰ پروژه در قالب پروژه‌های تجهیزاتی و ساختمانی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آماده افتتاح بود که به عنوان نمونه در شهرستان نهبندان با حضور استاندار خراسان جنوبی دستگاه سی تی اسکن، دستگاه سونوگرافی پیشرفته و فضای ساختمانی مربوط به بخش تصویربرداری بیمارستان این شهرستان افتتاح شد.

وی افزود: از این تعداد حدود ۴۲ پروژه ساختمانی با حدود ۱۷ هزار متر مربع زیربنا شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و بخش‌های دیالیز است که هزینه آن حدود ۵۴۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود همچنین باقیمانده پروژه‌ها تجهیزاتی بوده که با هزینه حدود ۴۸۰ میلیارد ریال تهیه و توزیع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها پروژه‌های ساختمانی و تجهیزاتی را داریم گفت: پروژه‌های آماده بهره‌برداری به تفکیک شهرستان‌ها شامل بیرجند ۱۰ پروژه، بشرویه هفت پروژه، قاین پنج پروژه، زیرکوه یک پروژه، نهبندان پنج پروژه، درمیان چهار پروژه است و هفت دستگاه آمبولانس به مراکز اورژانس جاده‌ای استان اختصاص پیدا می‌کند.

وی افزود: پروژه‌ها در پویشی با عنوان «ره سلامت» از هفته دولت امسال تا هفته سلامت سال ۱۴۰۰ به صورت هفتگی و به صورت ویدئو کنفرانسی توسط مقام عالی وزارت بهداشت در سطح کشور افتتاح می‌شود و ما در برنامه‌های آتی این پویش پروژه‌های خود را افتتاح خواهیم کرد، هرچند که این پروژه‌ها آماده شده و در حال بهره‌برداری است ولی افتتاحیه رسمی آن در پویش «ره سلامت» خواهد بود.

دهقانی خاطرنشان کرد: بخشی از این پروژه‌ها با همت و مشارکت خیرین ساخته یا تجهیزات خریداری شده و بخشی از آن با اعتبارات وزارتخانه، استان و دانشگاه تامین شده است همچنین بخشی از این تجهیزات که در اختیار ما قرار گرفته، به صورت رایگان و بخشی از آن با تامین ارز دولتی توسط وزارت بهداشت و دولت تهیه شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

پویش سراسری «ره سلامت» با شعار «تداوم توسعه همگام با مهار کرونا» هفته دولت امسال آغاز شد و تا روز جمهوری اسلامی (۱۲ فروردین سال ۱۴۰۰) ادامه خواهد یافت.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب این پویش ۱۴۰۰ پروژه آموزشی، بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.