🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: نوع کارهای دولت سیزدهم در خراسان جنوبی از جنس زیرساختی است.
جواد قناعت در جمع فعالان فرهنگی ، رسانه ای و فضای مجازی شهرستان فردوس اظهار داشت: با سفر به شهرستان ها و بخش ها برای خودمان تعهدات جدیدی ایجاد می کنیم، چرا که دولت سیزدهم دولتی مردمی و از جنس مردم بوده و افتخارش خدمت به مردم است.
🔹استاندار با بیان اینکه نهضت ملی مسکن، طرح آسانی نیست بلکه تأمین زمین، آب و برق آن برای دولت هزینه های زیادی به همراه دارد، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم(هشت سال) تنها ۱۲ هکتار از حریم وارد محدوده شده اما در همین دو سال دولت سیزدهم حدود ۵ هزار هکتار از حریم وارد محدوده شده، این یعنی دولت پای کار است.
🔹قناعت افزود: در بیرجند، قاین و طبس طی ۴۲ سال سه پست ۴۰۰ کیلو ولت احداث شد اما در طول این دو سال دو پست ۴۰۰ کیلو ولت در شهرستان های نهبندان و فردوس کلنگ زنی شده و در حال انجام کار است.
🔹وی با بیان اینکه برق، زیرساخت مهمی برای توسعه هر منطقه است و هر شهرستان باید یک پست ۴۰۰ کیلوولت می داشت، افزود: سیاسیون گذشته در این خصوص کم کاری کرده اند.
🔹استاندار افزود: پست ۴۰۰ از کارها و مؤلفه های کلیدی برای هر شهرستان است و امروز ما شاهد آغاز عملیات اجرایی آن در فردوس با برآورد هزار میلیارد تومان هستیم.
🔹قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی در انتهای خط گاز است، ادامه داد: گاز تزریقی به استان ما، از خراسان رضوی به صورت تک شاخه ای بود که با شدت سرما و مصرف بالای گاز دچار مشکل می شدیم.
🔹وی افزود: انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به استان در حال انجام است که ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
🔹استاندار گفت: نوع کارهای دولت در خراسان جنوبی از جنس زیرساختی است و انتقال آب از دریای عمان به استان هم در همین راستا در دستور کار دولت می باشد.
🔹قناعت ادامه داد: اجرای خط انتقال آب با ۵۰ همت( هزار میلیارد تومان) در دستور کار است تا کسری آب استان رفع شود.
🔹وی از مسیرسازی انتقال آب به استان خبر داد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ آب دریای عمان به خراسان جنوبی می رسد.
🔹به گفته وی؛ با اجرای این پروژه ۶۰ میلیون متر مکعب آب به استان منتقل می شود که کار بسیار بزرگی در مقابله با خشکسالی هاست.
🔹استاندار با بیان اینکه بسته گردشگری فردوس باید تهیه شود، افزود: جلستاتی برای موضوع مسکن و جهاد کشاورزی برای (دامپروری ) در فردوس برگزار خواهد شد تا دغدغه ها رفع شود.
🔹قناعت با اشاره به تسهیلات بانک ها، گفت: در خصوص تسهیلات کم بهره پیگیری های زیادی انجام شده و قول های مساعدی هم گرفته ایم.
🔹وی از پیگیری برای پارک بانوان در فردوس هم خبر داد.
🔹به گفته وی؛‌ انتخابات ۱۱ اسفندماه ما انتخاباتی عادی نیست بلکه با توجه به برنامه های دشمن، مهم و حیاتی است و مردم باید با توان و قدرت در صحنه باشند تا امنیت و اقتدار ایران را رقم بزنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور