مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: برنامه‌های اقناعی و تبیینی برای بانوان در دهه فجر پیش بینی شده و مهم‌ترین هدف معرفی دستاوردهای حوزه زنان در ۴۴ سال از تاریخ انقلاب اسلامی است.

فرشته اسدزاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد:در طول یک سال گذشته تلاش‌های زیادی در حوزه بانوان انجام شده است.

وی با بیان این‌که بهمن امسال باید معرف و منعکس کننده زحمات دولت سیزدهم باشد، افزود: همزمان با دهه فجر برنامه‌های اقنایی تدارک دیده‌ایم و امیدوارم همزمانی برنامه اعتکاف با دهه فجر تغییری در برنامه‌ها ایجاد نکند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ما معرفی دستاوردهای حوزه بانوان در طول ۴۴ سال انقلاب است تا جایگاه خانواده و بانوان حفظ شود.

اسدزاده عنوان کرد: مهمترین برنامه ما در مطلع دهه فجر این است که میزبان خانواده شهدا و ایثارگران هستیم، اکران مستند معجزه بناسان با حضور کارگردان این مستند در استان از دیگر برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: گفتمان سازی انقلاب توسط بانوان تبیین‌گر و اعزام سخنران به ادارت،  تجدید میثاق با شهدا توسط مشاوران خانم دستگاه‌ها و تجدید میثاق با شهدای گمنام مدفون در استانداری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه، بازدید از موزه برای مشاورین دستگاه‌ها، بازدید از صنوف دارای فروشنده محجبه بانوان با همکاری سایر ادارات متولی در دستور کار است و تعدادی از این بانوان تحلیل خواهند شد.

اسدزاده افزود: در روز یکشنبه ۱۶ بهمن تجلیل از صنوف و فروشندگان محجبه را تدارک دیده‌ایم که با همراهی دستگاه‌های مرتبط برگزار خواهد شد.

وی به برگزاری اعتکاف دخترانه و مادرانه در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این اعتکاف به منظور ارائه الگوی مناسب به دختران نوجوان با حضور پور شور دختران در مصلی المهدی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه حوزه زنان و معرفی دستاوردهای بانوان در حوزه‌های مختلف همزمان با دهه فجر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

اسدزاده به بازنشر بیانات مقام معظم رهبری در مورد نقش و جایگاه زن در جامعه در شبکه های مختلف اشاره و عنوان کرد: همچنین با همکاری حوزه هنری محفل ادبی زن در آینه انقلاب برگزار می‌شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور