۱۵ طرح تبیینی با تلاش ۴۷۰ روحانی در مدارس خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پروش خراسان جنوبی گفت: ۱۵ طرح تبیینی با تلاش ۴۷۰ روحانی در مدارس استان اجرا می‌شود که بیش از ۱۷۷ هزار دانش آموز در این ۱۵ طرح تبیینی، اعتقادی و تربیتی مشارکت دارند.

او افزود: طرح‌هایی همچون طرح توسعه مهد کودک و پیش دبستانی اسلامی و انقلابی، حبل المتین، امین، روشنا، محراب، سفیران آسمانی، پنجشنبه‌های پرنشاط، روایت سیره شهدا، اعزام مناسبتی، طرح معراج، اربعین تا ظهور، منزلت و دیده بان از جمله طرح‌های تبیینی است که در مدارس استان اجرا می‌شود.

موسوی نژاد بیان کرد: طرح حبل المتین، یکی از طرح‌هایی است که به ارتقای کمی و کیفی جهاد تبیین و بصیرت افزایی دینی و انقلابی فرهنگیان و دانش آموزان استان، کمک بسزایی می‌کند و آموزش و پرورش نیز آماده است برای توسعه این طرح، راهکار‌های تشویقی ارائه دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی توانمند سازی فرهنگی، عقیدتی و بصیرتی و آماده سازی فرهنگیان و دانش آموزان استان برای نقش آفرینی مؤثر در مناسبت‌های اجتماعی به ویژه مقابله با تهدید‌ها و توطئه‌های ضد فرهنگی و ضد ارزشی دشمنان را از جمله اهداف اجرای طرح حبل المتین در خراسان جنوبی برشمرد.

او بر استحکام بخشی به سه رکن منزل، مدرسه و مسجد در فرایند تعلیم و تربیت، تأکید کرد و گفت: یکی از عوامل استحکام بخش این سه رکن، توجه وافر به ترویج و توسعه فرهنگ نماز و اقامه نماز جماعت مدارس است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور