استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت جوانان در مسیر توسعه و تعالی استان، به اقبال نیروی جوان و تعامل و همراهی دختران و پسرانی گره خورده که دغدغه توسعه خراسان‌ جنوبی را دارند.

حمید ملانوری شمسی روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت «روز جوان» بیان کرد: برنامه‌ریزی برای شکل‌گیری شورای مشورتی جوانان با حضور نام‌آوران برنای این دیار و انتفاع از توان این قشر مؤثر در ستاد توسعه خاوران، از مهمترین گام‌هایی است که به همین منظور برداشته شده است.

وی ادامه داد: ما با ایمان به وجود جوانان مؤمن، متدین، متعهد، متخصص، خودباور و با غیرت خراسان جنوبی بر بهره‌برداری هر چه بیشتر از این فرصتِ بی‌نظیر تکیه و تأکید داریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) که جوان در هر جامعه و کشوری، محور حرکت است اظهار داشت: جوانی، بهاری سبز و خرم است که در سرزمین عمر آدمی تنها یک بار به گل و شکوفه می‌نشیند.

وی ادامه داد: همچنین جوان همچون ستاره‌ای درخشان است که فقط یک مرتبه در آسمان زندگی طلوع می‌کند، لذا دوران جوانی از بزرگترین سرمایه‌های حیات است که در دین مبین اسلام، برترین و شایسته‌ترین مرحله‌ زندگی نامیده شده و بر نقش محوری آن در سازندگی انسان‌ها تأکید شده است.

وی یادآور شد: جوانی همواره تداعی‌گر پویایی، انرژی و جستجوگری است و هیچ جامعه‌ای، جز با تکیه بر نیروی جوانان خود، در مسیر تکامل پیش نرفته، وَ بدون تردید همین موضوع اساسی است که سبب شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، بستری را فراهم آورد تا از توان و ظرفیت جوانان در عرصه‌های مختلف به شکل بهینه‌ای استفاده شود.

ملانوری تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با ایمان به این توانمندی، بارها در بیانات گهربار خود به استفاده از جوانان به عنوان موتور محرکه اشاره داشته و حتی تأکید نموده‌اند « اگر ما به جوان اعتماد کنیم، از غیر جوان، هم بهتر و مسئولانه‌تر کار را انجام می‌دهد؛ هم سریع‌تر پیش می‌برد، هم کار را تازه‌تر و همراه با ابتکار بیشتری به ما تحویل خواهد داد».

وی افزود: اینجانب ضمن تبریک زادروز مسعود سرو بوستان ایستادگی، زیباترین گل باغ هستی امام حسین(ع)، الگوی شجاعت و کمال، حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان به تمامی جوانان کشور به ویژه در استان خراسان‌ جنوبی، موفقیت، بهروزی و شادکامی همگان را در مسیر رشد و اعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال خواستارم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امید که بیش از پیش شاهد مشارکت جوانان استان و حضور آنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشیم تا به زودی خراسان جنوبی، همچون اختری تابناک در آسمان توسعه و تعالی کشور، خوش بدرخشد.