فرماندار درمیان گفت: فرش دستباف قهستان به لحاظ زیبایی، ظرافت و هماهنگ بودن با بازارهای هدف همواره در دنیا مشتریان خود را داشته و دستباف های زیبای این منطقه زینت بخش موزه های مشهور دنیا است.

محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در بازدید معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از کارگاه های قالی بافی شهرستان درمیان افزود: فرش دستباف قهستان سال ۱۳۹۵ در سازمان جهانی مالکیت فکری (wiop) ثبت جهانی شد و بیش از ۲۰ درصد فرش استان خراسان جنوبی در درمیان تولید می شود.

وی گفت: فرش درمیان به خصوص منطقه قهستان با توجه به کیفیتی که دارد، توانایی کسب جایگاه مناسب در بازارهای داخلی و خارجی را دارد و می تواند اشتغال پایداری نیز در این منطقه مرزی و محروم ایجاد کند.

فرماندار درمیان اظهار داشت: سالانه ۴۰ هزار متر مربع فرش دستباف در این شهرستان تولید می شود و هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ دار قالی در درمیان فعال است و ۹ هزار بافنده در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت دارند.

وی یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف را نبود بیمه تامین اجتماعی ذکر کرد و گفت: تعداد زیادی از بافندگان شهرستان زیر پوشش بیمه نیستند که باید دغدغه این قشر زحمتکش رفع شود.

بشیری زاده گفت: در این بحران بیکاری، فرش شهرستان ظرفیت بالایی در راستای اشتغال دارد که باید با حمایت های همه جانبه مسئولان استانی و کشوری این امر محقق شود.

منوچهر رزمجو معاون امور سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بازید از کارگاه های فرش دستباف درمیان قول بازاریابی و فروش فرش تولیدی شهرستان را داد که مانند کمیته امداد فرش دستباف سایر روستاییان نیز طی یک ماه به فروش برسد و ارزش فرش به حساب آنان واریز شود.

فرماندار درمیان ادامه داد: بازاریابی و فروش فرش دستباف منطقه دست دلالان را قطع می کند و باعث می شود سود اصلی تولید فرش به جیب بافندگان برود.

وی بیان کرد: همچنین در این بازدید مقرر شد تسهیلاتی با کارمزد صفر درصد با هدف رونق تولید به بافندگان فرش دستباف شهرستان درمیان اختصاص یابد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله