استاندار خراسان جنوبی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت سیزدهم است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به تحقق این هدف مهم با جدیت و جهادگونه عمل کنند.

جواد قناعت روز یکشنبه در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۱ که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد افزود: اتمام طرح‌های عمرانی از مهمترین ماموریت‌های دولت است و ما نیز نسبت به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام حساس هستیم که باید با تلاش بیش از پیش محقق شود.

وی گفت: یکی از ضعف‌ها در استان جذب سرمایه‌گذار است زیرا برخی زیرساخت‌ها هنوز آماده نیست و بعضی بینش‌ها و تفکرات خاصی که در دستگاه‌ها وجود دارد، سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذار باید عوض شود زیرا جذب سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی نیاز استان است.

وی افزود: یکی از موضوعات محوری دولت اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که فرمانداران و مدیران باید این برنامه محوری دولت را مورد توجه قرار دهند و در این زمینه خوشبختانه رتبه دوم کشوری را داریم.

قناعت گفت: استفاده از ظرفیت کشاورزی از دیگر اولویت‌ها است زیرا محصولات راهبردی در استان داریم و در زمینه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده محصولات باید تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی اضافه کرد: جشنواره شهید رجایی هر سال برای شناسایی و تقدیر از تلاشگران و دستگاه‌های برتر برای ارتقای فرهنگ تلاش و تعهد برگزار می‌شود و در خراسان جنوبی ۵۱ دستگاه اجرایی مشارکت داشتند که براساس دستورالعمل سازمان امور اداری و استخدامی کشور از ۵۱ دستگاه، ۱۴ دستگاه اجرایی به عنوان دستگاه برتر انتخاب شدند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ارزیابی عملکرد سالیانه دستگاه‌های اجرایی در ۲ شاخص عمومی و اختصاصی صورت می‌گیرد که یکی از مهمترین آنها میزان تحقق سیاست‌ها و ماموریت‌های دولت است و انتظار داریم مدیران در کنار چارچوب‌ها نسبت به شعارها و موضوعات محوری دولت مستقر حساسیت داشته باشند.

وی اظهار داشت: برخی مدیران شاید در جشنواره شهید رجایی تقدیر هم بشوند اما در ادامه مسیر کارت قرمز بگیرند پس مدیران باید نسبت به مسوولیت محوله براساس شعارهای محوری دولت توجه کامل داشته باشند.

قناعت گفت: در زمینه شاخص عمومی، شایسته‌سالاری در انتصابات باید به عنوان سرمایه انسانی مورد توجه قرار گیرد و انتظار است در دولت سیزدهم شاهد استقرار نیروهای انقلابی باشیم که برخی مدیران خوب عمل کردند اما درخصوص برخی مدیران آنچه انتظار بوده، صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه توقع نیروهای انقلابی و جامعه تغییر است و مدیران باید نسبت به تغییرات با چشم باز اقدام کنند افزود: در نهاد ریاست جمهوری کمیته‌ای فعال شده که انتصابات و جابجایی‌ها را نمره می‌دهد و با اینکه انتصاب استاندار خراسان جنوبی بیست و هشتمین استان بود اما از لحاظ مقایسه با استان‌های کشور در انتصابات نمره دوم را کسب کردیم که باید اول باشیم تا دغدغه نیروهای انقلابی در این زمینه مرتفع شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: چه کسانی الان در کف خیابان جلوی آشوبگران می‌ایستند غیر از همین نیروهای انقلابی هستند لذا الان دولت سیزدهم است و باید به نیروهای انقلابی و جهادی توجه شود.

وی اضافه کرد: کشور در حال پیشرفت و حرکت رو به جلو است و ابرقدرت‌های جهان جلوی ما ایستادند تا حدی که برنامه تشییع ملکه انگلیس را شبکه‌ها قطع می‌کنند و به مسایل ایران می‌پردازند که یک افتخار است.

قناعت گفت: جای تعجب است که در برخی محافل علمی هم برخی‌ افراد به دنبال حرف‌های انگلیسی‌ها هستند در حالی که ۱۰ میلیون ایرانی به خاطر سیاست‌های انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم فوت کردند اگر کسی اصالت ایرانی داشته باشد تا ابد باید نسبت به انگلیس انزجار داشته باشد.

وی افزود: این فتنه هم‌ می‌گذرد زیرا کشور ما صاحب دارد در عین حال که دشمن بیکار نمی‌نشیند، ما باید پای کار باشیم تا مشکلات را کم کنیم زیرا مردم با همه مشکلات و سختی‌ها همراهی خوبی دارند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی خواص که دل به آن طرف دارند و در حال پرداخت اقساط پذیرش غرب هستند باید بدانند که مردم با آنها همراهی نمی‌کنند و به گذشته بر نمی‌گردند.

وی با قدردانی از خدمات نیروی انتظامی در تجمعات و ناآرامی‌های اخیر گفت: در هیچ جای دنیا پلیس خودشان را مورد هجمه قرار نمی‌دهند و در جریانات اخیر بخشی معترضین هستند که انتقاد دارند و حرفشان بالای سر ما ولی برخی افراد از فضای نقادی که به برکت نظام جمهوری اسلامی و خون شهدا فراهم شده، سوء‌استفاده و به مقدسات جسارت می‌کنند.

قناعت اظهار داشت: اگر نگاه برخی افراد در داخل کشور به غرب است غربی‌ها هم پلیس خود را این گونه مورد حمله قرار نمی‌دهند و اگر نگاه‌تان اسلام است مقام معظم رهبری همواره حمایت از نیروهای مسلح را مورد توجه قرار داده‌اند که لازمه امنیت پایدار کشور است.

وی همچنین گفت: انتظار این است که سازمان امور اداری و استخدامی کشور در تعیین ارزیابی اختصاصی از پیشنهادات استان هم استفاده کند و بخشنامه ارزیابی از ابتدای سال ابلاغ شود تا دستگاه‌ها وظایف را مورد توجه قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در زمینه تخصیص‌ها باید بخشی از آن براساس عملکرد دستگاه‌ها توزیع و در اولویت تخصیص قرار داده شود همچنین همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند در ارزیابی عملکرد شرکت کنند.

در ادامه این مراسم ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، آموزش فنی و حرفه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق، تعزیرات حکومتی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیمه سلامت، سپاه انصارالرضا (ع)، دانشگاه بیرجند، شرکت گاز، تعاون کار و رفاه اجتماعی، شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی به عنوان ادارات کل منتخب جشنواره شهید رجایی تقدیر شدند.

همچنین از اداره کل اطلاعات، فرماندهی انتظامی، بنیاد مسکن و راه و ‌شهرسازی به عنوان دستگاه‌های منتخب هفته دولت تقدیر شد.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز رتبه اول کشوری در جشنواره شهید رجایی امسال را کسب کرده که به‌صورت ملی مورد تقدیر قرار گرفته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور