#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

۱۰ نمایشگاه ‌عرضه مستقیم تولیدات روستایی صندوق‌های قرض‌الحسنه به مناسبت دهه فجر در استان خراسان جنوبی برپا شد.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: این تعداد نمایشگاه با توجه به نگاه ویژه مجموعه بسیج سازندگی به حمایت و پشتیبانی از کارگاه‌های اشتغالزایی، مشاغل خرد و خانگی ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و کمک به بازاریابی و فروش تولیدات روستایی برپا شد که مورد استقبال مردم استان قرار گرفت.

مهدی هنری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به برنامه‌ریزی سازمان بسیج سازندگی کشور نمایشگاه فروش تولیدات صندوق‌های قرض‌الحسنه تمامی استان‌ها از ابتدای دهه فجر تا ۲۲ بهمن در ۴۰ غرفه در چهارراه ولیعصر تهران برگزار شد و بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز با ۲ غرفه در این نمایشگاه حضور داشت که تولیدات خانگی، محصولات غذایی و فرآوری شده و صنایع دستی صندوق‌های قرض الحسنه مردمی را عرضه کرده است.

وی گفت: در مجموع ارزش ریالی اقلام فروش رفته در نمایشگاه‌های استانی و ملی برگزار شده توسط بسیج سازندگی در دهه فجر حدود ۴۵۰ میلیون تومان است که نقش قابل توجهی در تداوم و ثبات کارگاه‌های خرد و خانگی خواهد داشت.

مسوول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی، برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی و عرضه مستقیم تولیدات روستایی، مشاغل خرد و خانگی به‌صورت شهرستانی، استانی و ملی بوده که سالانه در بازه‌های زمانی مشخص برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین از دو سال گذشته نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات روستایی استان در مجاورت ساختمان بسیج سازندگی استان واقع در حاشیه بلوار جماران نبش خیابان دانش با برند (بستو) راه‌اندازی شده است.

هنری گفت: این نمایشگاه وظیفه کمک به فروش محصولات بیش از ۲۰۰ تولیدکننده خرد در خراسان جنوبی را برعهده داشته و با کمک به بازاریابی و فروش محصولات باعث پایداری کارگاه‌های خرد و ایجاد مشاغل جدید بدون تسهیلات شده است.