#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال پیگیری هستیم تا امسال پیگیریم تا حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی را در خراسان جنوبی بهسازی و نوسازی کنیم.

مصطفی نخعی، شنبه شب ۱۴ خرداد در جمع مردم روستای حسین آباد و سیدال ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در دو سالی که افتخار خدمت رسانی دارم تمام تلاش ما این بوده که برای پیگیری مشکلات مختلف حوزه انتخابیه صدای رسای مردم باشیم.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۳۳ سال از شهرستان شدن نهبندان می گذرد اما متاسفانه ما همچنان گرفتار کمبود بسیاری از زیرساخت ها هستیم، گفت: علی رغم سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در سال ۷۸ که ۲۲ سال از آن می گذرد و تاکید ایشان بر توسعه شهرستان؛ ما باز هم آنطوری که مورد تاکید رهبری بوده، در بسیاری از روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم.

، وی ادامه داد: تصویب سند توسعه نهبنمدان نیازمند کار کارشناسی است که با توجه به ظرفیت ها لازم، کمی زمان بر خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در خانه ملت ارتقای سیاسی نهبندان را از دیگر برنامه های خود عنوان و تصریح کرد: در سند توسعه نهبندان مطرح شده بود که نهبندان به فرمانداری ویژه ارتقاء یابد اما این مهم محقق نشد که پیگیری های زیادی در دستور کار است.

نخعی گفت: شهرستان نهبندان با ۲۵ هزار کیلومتر مربع تنها دو بخش دارد در صورتی که تعداد زیادی بخش، سبب جذب اعتبارات بیشتر و توسعه می شود لذا تشکیل بخش سرداران از مطالبات مردم بود که پیگیری و محقق شد.

وی بیان کرد: موضوع آسفالت جاده و لایه روبی قنوات حق اساسی مردم است و ما وظیفه داریم این زیر ساخت ها را مردم فراهم کنیم، این مشکلات با مسئولان مربوطه مطرح و به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در بحث جاده ها، در سطح کشور با مشکلاتی مواجه هستیم، گفت: امسال پیگیریم حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر جاده روستایی را بهسازی و نوسازی کنیم.

نخعی افزود: از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۵۰۰ کیلومتر آن نیاز به بهسازی دارد چراکه دهه قبل از آسفالت مناسبی برای راه های روستایی استفاده نشده بود؛ این مهم به وزیر راه منتقل شده است لذا بخش سرداران را در این حوزه ویژه خواهیم دید.

وی با بیان اینکه قنات، شریان اقتصادی هر روستا است که نباید آسیب ببیند، افزود: برای این منظور مقداری سیمان در اختیار مردم می گذاریم تا جوی های آب روستا، سیمانی شود.

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس تصریح کرد: بحث خانه ورزش و طرح هادی روستای حسین آباد هم جزو مصوبات سفر گنجانده شده است، همچنین موضوع اینترنت روستا در دستور کار است.

وی یادآور شد: اینترنت روستای سیدال به دلیل مشکلات در تأمین تجهیزات ایستگاه ها سال گذشته محقق نشد لذا این مهم امسال در اولویتِ یک استان است که به زودی مشکل اینترنت حسین آباد و سیدال رفع می شود.