مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز در راه‌های این استان هزینه شده است و این روند ادامه دارد.

اسدالله جلال‌زاده  افزود: ۵۰ میلیارد تومان برای اصلاح نقاط پرحادثه (حادثه‌خیز) راه‌های استان در سفر سال گذشته رئیس جمهور به خراسان جنوبی مصوب شد که اقدامی مهم و گام رو به جلو در این حوزه است.

وی اظهار داشت: از این مبلغ اختصاص ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع مالی استانی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تصویب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی به این اداره‌ کل ابلاغ شده یعنی ۲۰ درصد اعتبارات سفر رئیس جمهور در زمینه اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سال ۱۴۰۰ به استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه از محل تخصیص این اعتبارات تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان در اولویت قرار گرفته است افزود: از محل این اعتبارات اصلاح نقاط حادثه‌خیز پمپ بنزین معصومیه بیرجند، پل بند نو و قوس چاه طالب به اتمام رسیده، همچنین رفع ۲ نقطه حادثه‌خیز، تبدیل یک آبنما به پل در محور سرایان – بیرجند و تعریض ۱۲ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی در حال انجام است.

جلال‌زاده گفت: ۳۱ نقطه حادثه‌خیز در خراسان جنوبی از سال‌های گذشته طرح مصوب دارد و اخیرا ۶۳ نقطه پرتصادف دیگر در راه‌های استان احصا و برای تصویب به تهران ارسال شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۵ مورد نقطه حادثه‌خیز رفع شده و چهار مورد در دست اجراست که تلاش داریم این چهار پروژه تا پایان سال مالی جاری به اتمام برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افزایش اعتبارات اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان در سال جاری خبر داد و افزود: امسال حدود ۱۱۰ میلیارد تومان مجوز برگزاری مناقصه در زمینه اصلاح نقاط حادثه‌خیز خراسان جنوبی را گرفته‌ایم.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی در نوزدهم شهریور پارسال ۱۰۰ نوع مصوبه در پی داشت که از این تعداد ۸۰ مصوبه در زمینه عمرانی و زیرساختی و ۲۰ مصوبه در حوزه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی بوده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور