مهندس علیرضا آیینه دار مدیر کل سازمان صدا و سیمای خراسان جنوبی بعد از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های صدا و سیما در ماه مبارک رمضان،اظهار کرد:یکی از برنامه های کاری بنده مربوط به امر اطلاع رسانی و ارتباط مداوم با اصحاب رسانه بوده و جلسه امروز،سومین نشست خبری با خبرنگاران است که امیدواریم تعامل سازنده ای بین صداسیما و خبرنگاران وجود داشته است.

وی با بیان این که یکی از مهمترین زمان هایی که صدا و سیما برای آن برنامه ریزی می کند ماه مبارک رمضان است،تصریح کرد:در خراسان جنوبی نیز از ماه ها قبل برای این مهم،برنامه هایی تدارک دیده شده است.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به این که برنامه های امسال ما در ماه رمضان اعم از بخش صدا و سیما دارای تنوع بیشتری خواهد بود،خاطرنشان کرد:عمده تلاش همکاران ما آن بوده است که برنامه های ما به صورت شاد و امید نمایی تهیه و از پخش برنامه های ناامید کننده جلوگیری کنیم.

آیینه دار ادامه داد:با توجه به این که بر خلاف سایر ایام سال،در ماه رمضان افراد و خانواده ها بیشتر دور هم می نشینند،در برنامه های استان تلاش ش

ده که در خصوص حفظ این دور همی ها بیشتر پرداخته شود.

وی اضافه کرد:پخش آداب و رسوم محلی،پاسداشت سنت ها،ترویج سنت حسنه وقف،پخش برنامه های خاص افطاری و…از جمله مباحثی است که در برنامه های صدا و سیمای استان به آن پرداخته خواهد شد.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی ضمن اشاره به ۴۰سالگی انقلاب اسلامی،یادآور شد:مرکز صدا و سیمای استان هم بخش صدا و هم بخش سیما،مامور شده اند که در قالب برنامه های مختلف به این مهم بپردازند.

آیینه دار عنوان کرد:در مجموع،در برنامه های مختلف صدا و سیمای خراسان جنوبی از موذنین،گروه های جمع خوانی،اساتید حوزه و دانشگاه،مسئولان و کارشناسان برای حضور در برنامه های استانی دعوت می شود.

 

وی در اشاره به ویژه برنامه های مختلف صدا و سیمای استان در بخش صدا،سیما و خبر،ابراز کرد:اولین برنامه ای که در حوزه معاونت سیما به روی آنتن می رود برنامه سحرگاهی”نسیم رحمت”است که در ساعت ۲:۳۰هرشب از شبکه استانی پخش می شود.

 

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی ادامه داد:تلاش می کنیم که بلحاظ وجود فضای معنوی و ایجاد تنوع،پخش برنامه سحرگاهی سیمای خراسان جنوبی را از مرکز طبس داشته باشیم.

 

آیینه دار تبیین کرد:با توجه به این که امسال بزرگترین رویداد فرهنگی خراسان جنوبی(کنگره شهدا)را در پیش رو داریم،تلاش می کنیم که در برنامه های صدا و سیما به این مهم پرداخته شود.

وی با اشاره به این نکته که یکی دیگر از برنامه هایی که در ماه رمضان سال جاری از شبکه استانی صداوسیما در بخش سیما پخش می شود برنامه”ماه مهربانی”است،اذعان داشت:این برنامه هرشب در هنگام افطار پخش خواهد شد.

 

وی اضافه کرد:با توجه به این که ماه رمضان،ماه انفاق، گذشت و انجام امور خیر است،اظهار داشت:عمده تلاش مان آن است که در برنامه های مختلف سازمان در ماه رمضان،به این مسائل به صورت ویژه پرداخته شود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به این که در ماه رمضان،مساجد ویژه برنامه هایی در خصوص جمع خوانی قرآن،افطاری های ساده و…برگزار می کنند،گفت:سعی می کنیم که از اینگونه مساجد که در واقع مساجد طراز انقلاب اسلامی از دیدگاه رهبری هستند برنامه هایی تهیه و پخش کنیم.

آیینه دار برنامه”گلشن وحی” را از دیگر برنامه هایی دانست که در ماه رمضان سال جاری از سیمای استان پخش خواهد شد و ابراز کرد:برنامه مذکور مربوط به جمع خوانی قرآن کریم بوده و همه روزه ساعت ۱۳:۳۰از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی ادامه داد:یکی دیگر از برنامه هایی که در ماه رمضان از شبکه استانی پخش خواهد شد برنامه “جرعه ای از خورشید”است که مدت آن ۵دقیقه بوده و مضمون آن نیز مربوط به فضیلت های ماه رمضان و سخنانی کوتاه از آیت الله رئیسی نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است.

دیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی با بیان این که یکسری برنامه های تامینی نیز در ماه مبارک رمضان سال جاری از سیمای استانی پخش می شود،بیان کرد:سریال دردسرهای عظیم،مستند اهل ایمان و قصه های تبیان از جمله این برنامه ها هستند.

آیینه دار در ادامه صحبت هایش به ویژه برنامه های تدارک شده توسط رادیوی استانی برای ماه رمضان سال جاری خبر داد و متذکر شد:نسیم سحر،شهریار،جمع خوانی قرآن و….از جمله برنامه های مذکور است.
وی با اشاره به این مطلب که برنامه جمع خوانی قرآن به صورت ضبطی‌همه روزه ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه از رادیوی استان پخش خواهد شد،اظهار داشت:در تلاش هستیم که این برنامه را صبح ها به صورت زنده از حرم امام رضا(ع)پخش کنیم که مقدمات آن فراهم شده است.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی افزود:برنامه “سلام رمضان”نیز از دیگر برنامه های رادیو خراسان جنوبی است که در روز قبل از رمضان پخش خواهد شد.

آیینه دار اضافه کرد:در خصوص ویژه برنامه هایی که برای شب های قدر سال جاری تدارک دیده شده،امسال قصد داریم که علاوه بر پخش این برنامه ها از طبس،از مزار باقریه بیرجند نیز برنامه پخش کنیم.

وی تصریح کرد:در بحث ارتباط با شبکه های سراسری،پخش جنگ رمضان از شبکه استانی و شبکه شما در هفته اول رمضان و همچنین برنامه۹۰ دقیقه ای سحرگاهی استان از شبکه شما از جمله برنامه هایی است که تدارک دیده شده است و قطعا فرصتی برای معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی خواهد بود.

آیینه دار پایان در خصوص پخش اخبار ساعت ۲۰شبکه استانی نیز اذعان شد:بخش خبری ساعت ۲۰هرشب بلافاصله پس از اذان مغرب و عشا پخش خواهدشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله