مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: تلاش ما بر این است که فراگیری نسخه پیچی الکترونیکی تا پایان نیمه اول ۱۴۰۰ به بالای ۸۰ درصد در خراسان جنوبی برسد.

 دکتر علی اربابی  در نشست خبری اظهار کرد: خواست ما بر این است که مردم نهایت استفاده از منابعی که در اختیار بیمه‌ها است را داشته باشند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: امروز در موضوع نسخه نویسی الکترونیکی بعد از سه سال تلاش و کوشش به نقطه بسیار خوبی رسیده‌ایم و زیرساخت‌های قوی در این زمینه در خراسان جنوبی و سطح کشور داریم.

اربابی با تأکید بر اینکه امیدواریم تا شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ پوشش فراگیری از نسخه پیچی الکترونیکی بیمه سلامت را در کلیه مراکز درمانی داشته باشیم، ادامه‌داد: طرح نسخه پیچی الکترونیکی بیمه سلامت ابتدا از بخش خصوصی آغاز شد و در حال حاضر در بخش خصوصی به طور ۱۰۰ درصد نسخه پیچی الکترونیکی انجام می‌شود.

رسیدن به نقطه مطلوب در نسخه پیچی الکترونیکی

وی افزود: از ابتدای امسال نیز در بخش دولتی بحث نسخه پیچی الکترونیکی انجام شده است و در بخش درمانگاهی و درمانگاه‌های خیریه نیز نسخه پیچی الکترونیکی ساماندهی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تلاش ما بر است که پایان شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ درصد فراگیری نسخه پیچی الکترونیکی به بالای ۸۰ درصد برسد که امیدواریم این مهم را محقق کنیم.

اربابی بیان‌کرد: در راستای کاهش و حذف دفترچه‌های درمانی در گام نخست از ابتدای اردیبهشت ماه چاپ دفترچه همگانی و از امروز (ابتدای خردادماه) چاپ دفترچه روستایی همگام با سراسر کشور در خراسان‌جنوبی نیز متوقف شد.

وی با بیان اینکه افراد با داشتن کد ملی نیز می‌توانند از خدمات مورد نیاز خود از طریق نسخه الکترونیکی بهره‌مند شوند، ادامه‌داد: استفاده از دفترچه‌های بیمه در صورت داشتن اعتبار تنها تا پایان آبان ماه مقدور خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در صددرصد مطب‌های بخش خصوصی نسخ الکترونیک انجام می‌شود، یادآور شد: در مراکز دولتی دانشگاهی نیز بیش از ۱۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی توسط پزشکان تولید شده و همچنین طی یک ماه اخیر بیش از ۳۰ درصد نسخ تولیدی در بحث دولتی دانشگاهی بوده است.

اربابی با اشاره به اینکه داروی مورد نیاز افراد فاقد دفترچه در سربرگ پزشک قابل درج است، گفت: برخی داروها فقط از طریق سامانه الکترونیکی قابل پرداخت است.

مراقب سودجویان باشید

وی گفت: مردم مواظب کلاهبرداران حرفه‌ای و سوء استفاده کنندگان باشد چرا که برخی از سودجویان با سوء استفاده از نام بیمه سلامت و با وعده ارائه بیمه تکمیلی، پرداخت هزینه‌های درمانی، وجوهی را از مردم اخذ می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۶۲ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند بیان کرد: مطالبات سال ۹۹ بیمارستان‌های خصوصی تا پایان آذرماه و سطح یک روستاییان به طور کامل پرداخت شده است.

اربابی با اشاره به اینکه مطالبات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بخش دولتی و دانشگاهی در بخش نسخه غیرالکترونیک تا پایان آبان ماه ۹۹، داروخانه‌های خصوصی تا پایان اسفندماه و پزشکان و موسسات تا مهرماه ۹۹ پرداخت شده است، یادآور شد: در زمینه نسخ الکترونیک نیز بدهی نداریم.