#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: روستاهای مرزی و محروم استان از روز شنبه (۳۰ فروردین) به صورت روزانه در قالب رژه خدمت ضد عفونی می‌شوند.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین توزیع بسته‌های بهداشتی، مشاوره رایگان پزشکی و ویزیت رایگان توسط نیروهای ارتش در مناطق مختلف ارایه می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و استان خراسان جنوبی نیروهای ارتش با نظم خاص و شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» رژه متفاوتی را به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار کردند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: رژه خدمت با ماهیت کمک رسانی برای کنترل و مهار ویروس منحوس کرونا همزمان با روز ارتش در سراسر کشور برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا همه کشورهای دنیا را درنوردیده است افزود: ارتش جمهوری اسلامی براساس وظیفه قانونی ارتش که عمل به شعار «ارتش برای ملت» است، امسال با تمام تجهیزات دفاعی و بیولوژکی که در اختیار دارد، با بیماری کرونا مقابله کرده است.

امیر محمودی گفت: از اوایل اسفند پارسال تاکنون اقدامات زیادی را درخصوص مقابله با کرونا در سطح استان انجام داده‌ایم که از جمله می‌توان به رفع آلودگی از معابر با امکانات بیولوژیکی، احداث بیمارستان‌های صحرایی و گروه‌های پزشکی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از ۵۷ هزار نفر توسط نیروهای ارتش تب سنجی و بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ خودروی مردم در ورودی‌های بیرجند ضدعفونی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گفت: پدافند هوایی، مرکز آموزش ۰۴ بیرجند و نیروی هوایی در مناطقی که با نظر فرماندهان مشخص شده بود، به مناطق مختلف رفتند و اقدامات زیادی را برای مقابله با کرونا انجام دادند.

وی افزود: همچنین در قالب رژه خدمت در چند روستای محروم منطقه با استقرار خودرو و تجهیزات لازم وارد عمل خواهند شد و مناطق را رفع آلودگی خواهند کرد.

وی گفت: هر سال همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی برنامه‌هایی از قبیل دیدار با خانواد شهدا برگزار می‌شد که امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد.

سرتیپ دوم محمودی با تاکید بر اینکه رسالت ارتش امروز تنها صیانت از تمامیت ارضی نیست اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی برابر قانون اساسی، ماموریت اصلی خود را دفاع از تمامیت ارضی کشور و از اصل نظام جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

وی افزود: ماموریت دوم ارتش جمهوری اسلامی در زمان صلح، کمک به مردم و در جهت پیشرفت، توسعه و آبادانی است که در زمان بلایای طبیعی باید وارد عمل شود تا به مردم خدمت کند هرچند ارتش هیچ گاه دوست ندارد اتفاقی بیفتد که ماموریت کمک رسانی در بلایای طبیعی را داشته باشد اما گاهی باید با حفظ آمادگی رسمی در جهت توسعه کشور، در کارهای زیربنایی و زیرساختی کشور وارد عمل شویم.

وی گفت: امکانات مهندسی ارتش بسیار قوی و قدرتمند است لذا براساس ماموریت خدمت به مردم در شرایط کرونا فعالیت‌ها و اقدمات زیادی را انجام دادیم و این ماموریت کماکان ادامه خواهد داشت.

قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ به پیشنهاد نزاجا و موافقت فرماندهی کل ارتش از آذر ماه سال گذشته در خراسان جنوبی مستقر و فرماندهی آن به عنوان ارشد نظامی آجا در این استان مرزی معرفی شد.

رژه خدمت همزمان با سراسر کشور امروز (جمعه) با حضور استاندار، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند به صورت رژه خودروها و تجهیزات جنگ نوین (رفع آلودگی) و مردم‌یاری در حوزه سلامت برگزار شد.