سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۱۳ هزار و ۳۴ تن کود شیمیایی یارانه‌ای از اول امسال تا پایان آذر ماه در این استان توزیع شده است.

احمد بیکس افزود: کودهای کشاورزی مورد نیاز به انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ارسال و براساس سامانه نهاده و مطابق سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان بین کشاورزان و بهره‌برداران متقاضی، توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: انواع کودهای شیمیایی به اندازه کافی در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان موجود است و هیچ گونه مشکلی درخصوص تامین و توزیع انواع کود در خراسان جنوبی وجود ندارد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به کارگزاران رسمی شرکت در شهرستان‌ها نسبت به خرید کود مورد نیاز خود با قیمت مصوب اقدام کنند.

براساس آخرین آمار مساحت کل اراضی زراعی و باغی استان خراسان جنوبی بیش از ۱۶۴ هزار و ۴۸۰ هکتار است که از این میزان ۱۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار آبی و ۱۳ هزار و ۹۲۰ هکتار دیم کشت می‌شود.

گندم، جو، پنبه، چغندرقند همچنین محصولات جالیزی و نباتات علوفه‌‎ای از مهمترین تولیدات زراعی خراسان جنوبی است و از مهمترین محصولات باغی این استان می‌‎توان به زرشک، زعفران، عناب، پنبه، پسته، انار، بادام و گل نرگس اشاره کرد.