اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز چهارشنبه درباره وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک در این استان از امروز تا اوایل هفته آینده هشدار سطح نارنجی (آمادگی) صادر کرد.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی و فعالیت بادهای ۱۲۰ روزه با توجه به تقویت اختلاف فشاری در منطقه شرق کشور از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده به تناوب وزش باد شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک، آسمان غبارآلود، کاهش کیفیت هوا و دید افقی قابل پیش‌بینی است.

جواد نخعی  افزود: این وضعیت به ویژه در نیمه شرقی استان باعث توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.

وی گفت: وزش باد شدید تا اوایل هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت و در ادامه با وقوع توفان در مرز شرقی به ویژه شهرستان‌های نهبندان، سربیشه، درمیان، حاجی‌آباد زیرکوه و جنوب خوسف، شاهد آسمانی غبارآلود خواهیم بود.

رییس گروه پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه این روند احتمال بروز خسارت را در برخی شهرستان‌ها دارد تصریح کرد: بازدید و اطمینان از سازه‌ها، قرار دادن قیم برای نهال‌های جوان، در خانه ماندن گروه‌های حساس، پرهیز از سفرهای غیرضروری و آمادگی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران از مهمترین توصیه‌های هواشناسی است.

وی گفت: تغییرات دمایی در استان محسوس نخواهد بود و در ۲۴ ساعت گذشته کمینه و بیشینه دمای مرکز استان به ۱۷ و ۳۳ درجه سلسیوس رسید.

نخعی افزود: همچنین در این مدت قاین و بیرجند با دمای ۱۷ و دهسلم نهبندان با ۴۲ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان بودند.