#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۲۷۹ پروژه عمرانی و زیربنایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

علی فاضلی‌فرد روز پنجشنبه در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی حوزه برق و آبرسانی شهرستان بیرجند که در دهمین روز دهه فجر برگزار شد، افزود: از این تعداد ۲۲۷ پروژه افتتاح و ۵۲ پروژه کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: از پروژه‌های افتتاح شده، ۹۵ پروژه در مناطق شهری و ۱۳۲ پروژه در مناطق روستایی با اعتبار ۹۴۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و مجموع اعتبارات پیش‌بینی شده برای پروژه‌های کلنگ‌زنی شده ۹۷۸ میلیارد تومان بوده است.

سرپرست فرمانداری بیرجند افتتاح طرح‌های عمرانی در سراسر استان و کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: امام خمینی (ره) مردم را به‌خوبی شناخت و اگر صحبت از مردم می‌کرد از سر تشریفات نبود چون مردم را باور داشت.

وی گفت: امام راحل از عقلانیت مردم به‌خوبی استفاده کرد، کارکرد اجتماعی آن را به رخ دنیا کشید و ثابت کرد که دین می‌تواند انقلاب و نظام برآمده از آن را اداره کند.

فاضلی‌فرد تصریح کرد: در دوران خفقان ستم‌شاهی که کسی جرات انتقاد نداشت، ملت ایران به پا خاست و امروز عزت ایرانی زبانزد خاص و عام است.

وی افزود: محمدرضا پهلوی گاو شیردهی بود که همه ایادی استکباری سر در آخور داشتند و سفیرهای کشورهای بیگانه از حقوق همین مردم حق توحش می‌گرفتند اما امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت پایمردی این مردم و دانش بومی و اعتماد، مقتدر است.

سرپرست فرمانداری بیرجند گفت: امروز اگر ایرانی افتخار دارد به دلیل قدرت بازدارندگی است و همه را به زانو درآورده لذا ‌ابرقدرت‌ها از ایران حساب می‌برند و اگر می‌توانستند کاری بکنند تا الان انجام می‌دادند همان طور که در ۴۳ سال انواع جنایات را پیش بردند اما موفق نبودند.

وی افزود: دشمن فهمیده است که فشار حداکثری هم راه به جایی نمی‌برد به همین خاطر فرهنگ را مد نظر قرار داده و سنگر خود را به منازل ما آورده است که باید هوشیار باشیم.

فاضلی‌فرد اظهار داشت: امروز دشمن در حال زوال است و روز به روز بر قدرت ایران اسلامی افزوده می‌شود که امیدواریم به جایی برسیم که شاهد تشکیل تمدن جهانی اسلامی در دنیا باشیم و به همان سمت پیش می‌رویم.

وی گفت: همه این نعمات به برکت انقلاب اسلامی است و مردم مالک انقلاب و ما خدمت‌گزار مردم هستیم که از افتخارات دولت مردمی است.

سرپرست فرمانداری بیرجند با اشاره به اجرا و افتتاح طرح‌های آبرسانی افزود: خدمات‌رسانی در مناطق کوهستانی بسیار سخت می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های مکرر و محدودیت شدید منابع آبی امیدواریم فرهنگ استفاده بهینه از منابع مد نظر مردم انقلابی باشد.

امروز همزمان با دهمین روز دهه فجر ۲۰ طرح برق‌رسانی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند به بهره‌برداری رسید.

آیین بهره‌برداری همزمان از این طرح‌ها با حضور سرپرست فرمانداری بیرجند و شماری از مدیران استانی در روستای حاجی‌آباد بیرجند برگزار شد.

همچنین با افتتاح طرح‌های آب و فاضلاب با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان در شهرستان بیرجند ۱۳ هزار نفر از خدمات ارایه شده بهره‌مند شده‌اند که طرح آبرسانی به روستاهای حاشیه شهر بیرجند شامل روستاهای تگ آرگینی، کاسه سنگی، چهار پایین و چهار بالا از مهمترین این طرح‌ها با اعتبار سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

طرح آبرسانی به روستای تگ آرگینی شهرستان بیرجند امروز به نمایندگی از سایر طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.

خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.