نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: انقلاب اسلامی ایران پیر نمی‌شود و محدود به زمان نیست لذا همه صاحبان قلم و نظر از جمله اهل هنر و شعر این فرصت را از دست ندهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار اعضای کاروان زیر سایه خورشید و جمعی از شاعران رضوی خراسان جنوبی افزود: شرایط روز مکتب‌های پوشالی بلوک شرق و غرب را رسوا کرد و آنها در تار و پود عنکبوتی خود به دام افتاده‌اند.

وی گفت: امروز شعر شاعر باید احقاق حق و ابطال باطل کند و شاعران مسایل روز را برای احقاق حق به کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: شعر باید هدفمند و در راستای بندگی خدا باشد و از آنجا که زبان هنر زبانی ماندگار است شاعر باید باطل را رسوا و تاریخ را تکثیر کند و شرایط روز را تطبیق دهد.

وی گفت: عقل محدوده زمان ندارد و برخلاف عقل می‌توان عمل کرد اما نمی‌توان آن را محکوم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: اسلام را نمی‌توان و انقلابی که برخاسته از اسلام است را هم نمی‌توان محکوم کرد لذا بحث ایران نیست بلکه جامعه بشری باید از سرگردانی در بیاید.

وی بیان کرد: امروز مردم اروپا و آمریکا مشتری مطالبی از عقل و اسلام هستند و  صدای عدالتخواهی از خیابان‌های واشنگتن، لندن، برلین و پاریس بلند است.

وی گفت: مردم برای عدالت فریاد می‌زنند ولی عدالت زیرساخت می‌خواهد و آیا جز انقلابی که بر پایه اسلام استوار باشد، می‌توان به عدالت رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، دعبل خزایی را الگویی مناسب برای شاعران عنوان کرد و حضور کاروان زیر سایه خوشید در خراسان جنوبی را مایه خیر و برکت دانست.

حضور کاروان زیر سایه خورشید در یک هزار و ۷۰۰ نقطه ایران

مبلغ دینی و روحانی کاروان زیر سایه خورشید هم گفت: سال گذشته کاروان زیر سایه خورشید در یک هزار و ۷۰۰ نقطه از جمهوری اسلامی ایران و ۷۰ نقطه در ۱۷ کشور خارجی حضور یافت.

حجت الاسلام علیرضا رحیمی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بر این شدیم تا سیزدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید را به صورت محدود و با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های اجتماعی برگزار کنیم.

وی گفت: از ابتدای حضور در خراسان جنوبی تاکنون ۸۰ عنوان برنامه در قالب جشنواره زیر سایه خورشید برگزار شده و این برنامه‌ها با قوت ادامه خواهد داشت.

رحیمی حضور در مناطق محروم، زندان‌ها و دیدار با خانواده شهدا، نخبگان، فعالان فرهنگی، مدافعان سلامت، علما و فعالان اقتصادی را از مهمترین برنامه‌های سیزدهمین دوره جشنواره زیر سایه خورشید بیان کرد.

وی شعار سیزدهمین جشنواره زیر سایه خورشید را اتحاد، یکدلی و وحدت اسلامی ذکر کرد و گفت: امیدواریم برکات خورشید هشتم در این استان بیش از پیش ملموس باشد.

کاروان زیر سایه خورشید روز چهارشنبه چهارم تیرماه از شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی وارد شد.