استاندار خراسان جنوبی : ا ندیشه های کوچک نداشته باشید و بزرگ بیندیشید.

دکتر  محمدمهدی مروج الشریعه شنبه شب در نشست کارگروه اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی اظهارکرد: بانک‌ها باید هر قدر دقت و سختگیری دارند هنگام تایید طرح و اشتغال ایجاد شده آن بکار گیرند.

وی با بیان اینکه نباید با فاکتورها و اسناد صوری آمار اشتغال ایجاد شده در استان بالا اعلام شود افزود: مسئولان و مدیران بانک‌ها برای جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال باید دقیق گزارش دهند یعنی اینکه وجه و تسهیلات در جایگاه تقاضای خود با اشتغال عینی و تبدیل و تولید کالا به مصرف برسد.

استاندار خراسان‌جنوبی تاکید کرد: باید از ورود انحراف جلوگیری کنیم و متقاضیان حقیقی نباید فدای جذب سریع اشخاص حقوقی شوند همچنین بین ارقام در سطح، بالاتر از سطح و ارقام در کف باید تناسب وجود داشته باشد.

مروج الشریعه اضافه کرد: یکی از سرمایه گذاران بیرجندی مقیم انگلیس برای سرمایه گذاری در استان ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک ها درخواست دارد اما این مهم محقق نشده است.

وی تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران بانک‌های استان اگر نمی‌توانند این رقم را جذب و پرداخت کنند چاره این است که طرح به صورت ملی اعلام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه ما باشد سرمایه گذاران موجود و قدیمی استان، افراد صاحب نام و برند و تولیدکنندگان قدیمی استان است و اگر دچار مشکل هستند باید چاره اندیشی شود.

مروج الشریعه جذب سرمایه گذار به عناوین مختلف را از دیگر اولویت های استان برشمرد و خطاب به مسئولان افزود: اندیشه های کوچک نداشته باشید و بزرگ بیندیشید.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها تولیت توسعه را در اختیار دارند اظهار کرد: بلند فکر کنید، بالا و والا ببنید و گرنه در همین سطح پایین می‌مانیم، امروز از هر فکر توسعه‌ای باید استفاده کرد.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی که تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند و اکنون بناست سرمایه در گردش دریافت کنند مشخص شود با چه نرخی سرمایه در گردش داده می‌شود.

مروج الشریعه اظهار کرد: واحدهایی هستند که به دلیل ضعف بنیان‌های مالی و اقتصادی در تولید، بازاریابی و فروش محصول مشکلی ندارند اما از حداقل های تسهیلات مالی بی بهره اند.

وی بر لزوم ایجاد شهرک های کارگاهی درون نواحی صنعتی تاکید کرد و گفت: ایجاد سایت های کارگاهی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است.

استاندار خراسان‌جنوبی افزود: برای سال آینده نیازمند سرمایه گذاری زیرساختی برای کمک به تولیدات واحدهای خرد، جزء و خانگی در قالب سایت‌های کارگاهی منطبق بر ضوابط و استانداردهای غذایی هستیم که در جلسه آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

مروج الشریعه بیان کرد: مسئولان دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی در فضای همدلی و همراهی برای آنچه شان ما در نظام جمهوری اسلامی است و آن خدمت صادقانه برای مردم استان است، تلاش کنند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله