فرماندار خوسف تامین برخی از زیرساخت‌ها را برای تسریع در اجرای طرح‌های اقتصادی خواستار شد و اظهار کرد: با تصویب طرح‌های اقتصادی در ستاد توسعه خاوران خوسف بیش از هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان سرمایه گذاری جدید می‌شود.
محمدعلی آخوندی با اشاره به خروجی ۷۰ مصوبه در ستاد توسعه خاوران خوسف، گفت: از زمان تاسیس ستاد خاوران تاکنون، ۱۱ جلسه شهرستانی و ۷ جلسه تخصصی با سرمایه گذاران برگزار شده که نتیجه آن تصویب ۷۰ مصوبه برای توسعه اقتصادی و آبادانی شهرستان خوسف بوده است.
وی، احداث کارخانه تولید کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری بیش از ۵۵۰ میلیارد تومانی و معدن طلا و مس ماهرآباد با سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد تومانی را از مهم‌ترین این طرح‌ها اعلام کرد و افزود: واحد بازیافت لاستیک فرسوده با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان، کشتارگاه صنعتی دام سبک و سنگین با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد تومان، مجتمع زنجیره گوشت و تولید نهاده های دامی با سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی، واحد فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و طرحهای شترداری از دیگر طرح های مصوب در این ستاد است که در انتظار انعقاد تفاهم نامه استانی است.
وی به اشتغال بیش از ۵۰۰ نفری این طرح‌های سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: علاوه بر این طرح‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان در قالب طرح‌هایی جداگانه برای جذب سرمایه گذار به استان ارسال شده که از آن جمله واحد تولید اسانس گل نرگس، شیر شتر و مجتمع کارگاهی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و بازیافت سنگ است.
فرماندار خوسف تامین برخی از زیرساخت‌ها را برای تسریع در اجرای طرح‌های اقتصادی خواستار شد و افزود: احداث پست ۱۳۲ ولت شهرک صنعتی شهید رحمانی با پیگیری استاندار در تفاهم نامه با سازمان صنایع کوچک ایران و انتقال آب تصفیه خانه فاضلاب بیرجند به مقدار ۲۰۰ لیتر بر ثانیه برای مصرف بخش صنعتی خوسف پیش بینی و مصوب شده است.
وی افزود: همچنین ساماندهی معابر و روشنایی شهرک صنعتی نیز مشترکاً با اعتبار شهرستانی ۳۲ میلیارد ریال و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
آخوندی ادامه داد: با انتقال آب شاهرود به شهرک صنعتی و بازسازی جاده ماژان به قلعه زری نیز به عنوان مسیر حیاتی دسترسی به معادن طلا، مس و گرانیت خوسف شاهد رفع برخی از مشکلات پیش روی توسعه اقتصادی شهرستان خواهیم بود.