مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: تاکنون ۷۸۳ مسجد و امام جماعت در این استان به اوج‌گیری نهضت مواسات و همدلی در قالب طرح مهرواره اوج پیوسته‌اند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بیش از ۲ هزار و ۸۰ مسجد در خراسان‌ جنوبی فعال است و مهرواره اوج از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مساجد در استان آغاز شد که تا ۲۳ آبان ادامه دارد.

وی افزود: مهرواره اوج با محوریت مساجد در راستای توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر احیای سنت حسنه مواسات و همدلی اجرا شد و در ماه‌های گذشته مهرواره محله همدل را نیز با شعار مسجد محله‌محور و محله مسجدمحور برگزار کردیم که نتایج بسیار خوبی از آن به دست آمد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در مهرواره محله همدل ۲ هزار مساله محلات توسط فعالان مساجد استان شناسایی شد گفت: مهرواره اوج استمرار سنت حسنه کمک‌های مواسات و همدلی به نیازمندان است.

وی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای لبیک به فرامین رهبری مبنی بر استمرار کمک‌های مواسات و همدلی برای کمک به نیازمندان طرح مهرواره اوج را در سطح کشور آغاز کرد.

حجت‌الاسلام رضایی هدف از برگزاری مهرواره اوج را ارتقای خدمت‌رسانی مساجد به عموم مردم ذکر کرد و افزود: جلب مشارکت مردم، شناسایی روش‌های حل مساله و شناسایی امامان جماعت فعال از آثار مثبت این مهرواره است.

وی با اشاره به اینکه این مهرواره در مساجد اهل سنت و شیعه استان برگزار می‌شود گفت: براساس طرح مهرواره اوج روحانیون و امامان جماعت مساجد استان مسائل و مشکلات محلات خود را رصد و با جذب خیران و افراد توانمند نسبت به کمک به نیازمندان محلات اقدام می‌کنند.