بهره‌برداری از زیرساخت‌های مرز ماهیرود در چهارمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی و جمعی از مسوولان در شهرستان مرزی سربیشه آغاز شد.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه به سربیشه رفت تا با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در مراسم افتتاح زیرساخت‌های مرز ماهیرود در مجاورت کشور افغانستان شرکت کند.

پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی، ساختمان مرزبانی منطقه ویژه، بهسازی محوطه بازارچه مرزی و ۱۰ کیلومتر باند دوم محور سربیشه – درح در این آیین به بهره‌برداری رسید.

تامین زیرساخت‌های مدنظر به منظور رفع مشکلات موجود، کیفی‌سازی خدمات و تامین شرایط رفاهی تجار، پیله‌وران و مرزنشینان منطقه صورت گرفته است.

تامین زیرساخت‌های بازارچه مرزی ماهیرود از تکالیف شرکت توزیع نیروی برق، شرکت آب منطقه‌ای، منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بود که به نتیجه رسید.

امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی طرح ساماندهی ورودی مرزبانی و بازارچه مرزی میل ۷۸ به طول ۲.۵ کیلومتر و با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

ساماندهی و زیرسازی و آسفالت ورودی مرزبانی در سه لاین به طول ۳۰۰ متر، زیرسازی آسفالت ورودی بازارچه به طول ۵۰۰ متر، آسفالت بلوار بازارچه به طول ۸۰۰ متر و عرض ۲۰ و آماده سازی جاده ایکس ویدئو ۸۵۰ متر و عرض ۶ متر از مشخصات فنی این طرح است.

پروژه باند دوم ۱۰ کیلومتر از مسیر ۱۳۵ کیلومتری محور سربیشه – درح – ماهیرود نیز در چهارمین روز هفته دولت افتتاح شد.

اداره کل راه و شهرسازی استان برای زیرسازی و آسفالت این ۱۰ کیلومتر مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

محور سربیشه – درح – ماهیرود ۱۳۵ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۰ کیلومتر باند دوم این مسیر زیر بار ترافیک رفته و ۵۳ کیلومتر در دست اجراست و براساس برنامه‌ریزی‌های اداره کل راه و شهرسازی ۲۲ کیلومتر آن تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

اعتبار تخصیص یافته به این پروژه در سال ۹۹ تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال است.

استاندار خراسان جنوبی امروز برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های چهارمین روز از هفته دولت به شهرستان مرزی سربیشه سفر کرد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان از دوم شهریور همزمان با شروع هفته دولت در استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

این استان چهار بازارچه مرزی دارد که فعال‌ترین آنها مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه است.