#خبر_و_هنر

#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۸۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال مددجویان این نهاد و افراد نیازمند به استان ابلاغ شد که تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رضا سلم‌آبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) استارتاپ ویکند در جمع خبرنگاران افزود: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۶ هزار و ۳۳۹ فرصت شغلی بوده که تاکنون سه هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال و تولید از مباحث مورد توجه و تاکید کمیته امداد است اظهار داشت: تسهیلات اشتغال کمیته امداد از مرداد ماه به استان ابلاغ شد و در این مدت بدون شک اگر همراهی بانک‌ها نبود، پرداخت این رقم از تسهیلات محقق نمی‌شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه سال قبل بیش از تعهد استان تسهیلات جذب و پرداخت کردیم، امسال نیز امید داریم بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه جذب و پرداخت شود.

وی ادامه داد: موضوع جذب و پرداخت تسهیلات اشغال علاوه بر پیگیری متقاضیان در کارگروه‌های اشتغال استانی و شهرستانی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

سلم‌آبادی گفت: براساس تعهد استان باید ۲۰ درصد تسهیلات اشتغال در اختیار افراد غیرمددجو نیازمند و ۸۰ درصد در اختیار مددجویان این نهاد قرار بگیرد.

وی افزود: افراد غیرمددجو و نیازمند برای استفاده از این تسهیلات نباید دارای بیمه اجباری یا در فهرست کارفرمایان بوده و براساس ضوابط جاری ما نیازمند واقعی باشند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه اشتغال و رونق تولید از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: در سطح کشور نیازهای بسیار زیادی داریم که هر کدام یک فرصت هستند.

وی ادامه داد: اگر با دقت لازم به این فرصت نگاه شود هر فرصت یک شغل می‌شود لذا نیاز است در آگاهی و مباحث اشتغال کار کنیم که یکی از این مباحث رویداد استارتاپ ویکند است.

سلم‌آبادی با اشاره به رویداد کارآفرینی (مشاغل کم سرمایه) گفت: در این رویداد ۱۵۰ شرکت‌کننده در قالب ۲۰ تیم، ۱۵ تیم اجرایی و چهار مربی از تهران حضور دارند.

وی افزود: تیم‌هایی که برتر شوند توسط پارک علم و فناوری استان مورد حمایت قرار می‌گیرند و کمیته امداد نیز کمک‌ مالی خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه تسهلات این آمادگی را داریم به طرح‌های برتر که به مرحله اجرا برسند از ۳۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد با اقساط هفت ساله پرداخت کنیم.