#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از راه‌اندازی کمپین “دست یار” در این استان با هدف تامین دستگاه اکسیژن‌ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی خبر داد و گفت: از مردم و خیرین خواستاریم با پیوستن به این کمپین و اهدای نفس به نیازمندان، بار دیگر ما را در این حرکت همیاری کنند.

محمدرضا رضایی روز دوشنبه بیان کرد: افزایش شیوع ویروس در استان و سیر صعودی افراد بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹، نیاز به برخی تجهیزات درمانی را افزایش داده است.

وی با اشاره به کمبود تجهیزاتی مانند کپسول اکسیژن افزود: اکسیژن به عنوان نیاز اولیه و مهم بیماران حاد تنفسی به ویژه متاثرین از این ویروس بوده که با توجه به شرایط موجود برای تامین این کالای پزشکی با کمبود مواجه شده‌ایم.

وی به ایجاد کمپین “دست یار” از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این کمپین با هدف تامین دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی از طریق مشارکت مردم و خیرین تشکیل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ترویج فرهنگ نوع‌دوستی و همدلی را از دیگر اهداف این حرکت خیرخواهانه دانست و افزود: انسان‌های نوع‌دوست کمک‌هایشان را به منظور تامین کالاهای مورد نیاز به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر سپرده تا به صورت امانت به دست بیماران کرونایی برای درمان در منزل برسد.

وی گفت: همچنین خیرین، نیکوکاران و مردم نوعدوست استان می‌توانند با استفاده از کد دستوری # ۵۶ * ۱۱۲ * یا با واریز کمک‌های خود به شماره حساب ۵۲۳۹۳۹۳۹۵۵ با شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۲۲۲۳۱۵۶ نزد بانک ملت اقدام به اهدای نفس به بیماران کرونایی کنند.

رضایی با اشاره به فعالیت ۱۴ بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر بیان کرد: این بانک‌ها با هدف کمک به تسکین آلام بشری، حمایت از بیماران نیازمند و کمک به تامین تجهیزات پزشکی در استان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۶ کپسول اکسیژن و ۷۱ مانومتر به ارزش یک میلیارد و ۳۶۲ میلیون ریال توسط خیرین به این بانک‌ها اهدا شده است.

براساس آخرین وضعیت استان خراسان جنوبی از نظر رنگ‌بندی شهرستان‌ها که ۳۰ آبان اعلام شد، هفت شهرستان این در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی از مهر ماه امسال تاکنون همچنان صعودی است.