#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در جلسه‌ای مشترک با بررسی وضعیت اراضی این استان و گزارش واگذاری اراضی صنوف آلاینده، با انتقال اراضی صنوف به صورت قطعی و قسطی به متقاضیان موافقت کردند.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه با علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در تهران دیدار و درخواست‌های استان در زمینه‌های مختلف را مطرح کرد.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست گزارشی درخصوص واگذاری اراضی صنوف آلاینده در مرکز استان ارائه کرد و با نظر مساعد مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، مقرر شد اراضی صنوف به‌صورت قطعی و قسطی به متقاضیان واگذار شود. همچنین در این جلسه مصوب شد که بابت هزینه آماده‌سازی اراضی دولت نیز، پس از تعیین و کنترل و اعلام مبالغ کلی، قدرالسهم اراضی دولت تامین و پرداخت شود.

موضوع واگذاری اراضی معروف به لچکی شهر اسدیه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که از سوی قناعت مطرخ شد. بر این اساس در این جلسه مصوب شد با درخواست کتبی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان براساس ماده ۴ اساسنامه بنیاد، قرارداد واگذاری اراضی به این نهاد تنظیم  و ادامه مراحل واگذاری اراضی به متقاضیان توسط بنیاد مسکن پیگیری شود.

در این جلسه همچنین تامین زمین برای کاربری‌های عمومی ورزشی و گردشگری در راستای رفع نیاز استان خراسان جنوبی و حمایت از سرمایه‌گذاران و درخواست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی برای تامین زمین با کاربری ورزشی و به قیمت تمام‌شده به منظور تامین زیرساخت‌های رفاهی برای جامعه هدف از سوی قناعت مطرح شد و در نهایت این مهم نیز از سوی رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به تصویب رسید.

قناعت درباره نتیجه درخواستهای طرح شده در این جلسه توضیح داد: مقرر شد پس از طرح مساله در شورای حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن، درخصوص این موضوع با نظر مساعد تصمیم‌گیری شود.

به گفته استاندار خراسان جنوبی، همچنین درباره اراضی باغ موزه دفاع مقدس مقرر شد قراداد واگذاری اراضی با توجه به مبلغ واریزی منعقد شود. همچنین موضوع قرارداد واگذاری زمین مصلای المهدی (عج) بیرجند پس از واریز هزینه تمام‌شده انجام خواهد شد.

قناعت گفت: با مساعدت معاون وزیر راه و شهرسازی، سند انبار مدیریت بحران استانداری به شرط ارائه پایان کار انتقال می‌یابد؛ در مورد اراضی موسوم به موسوی نیز با توجه به معاذیر قانونی موجود، مقرر شد موضوع به لحاظ حقوقی بررسی و پیگیری شود.

این دیدار با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی انجام شد.