مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: بیش از هزار نفر مُبلغ و ۸۰۰ هیات مذهبی در استان به‌طور مستقیم برای مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه فجر آماده هستند.

حجت‌الاسلام احمد رضایی روز یکشنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: اجرای برنامه‌های جهاد تبیین، پویش کوچه‌های انقلاب، جشن انقلاب، سبک زندگی، برپایی موکب فعالیت خاص و ویژه در فضای مجازی و رسانه، کمک‌های مومنانه، پویش نصب پرچم ایران از جمله فعالیت‌های هیات‌های مذهبی در دهه فجر خواهد بود.

وی از فعالیت ۱۲۰ تشکل مذهبی، ۲۰۰ موسسه قرآنی و بیش از ۵۰۰ مداح در دهه فجر امسال در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام خبر داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه مسوولیت ۲ کمیته قرآن و عترت و انجمن‌های اسلامی و هیات‌های مذهبی برعهده این اداره کل گذاشته شده است گفت: در مجموع ۲۵ عنوان برنامه طی دهه فجر با فعالیت این کمیته‌ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیین معنوی اعتکاف همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود افزود: ۲۰۵ مسجد استان برای برگزاری مراسم اعتکاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی بر پایه خون شهدا بنا شده و برپایی جشن ۴۴ سالگی انقلاب از برکت خون شهداست گفت: دهه فجر مانند خورشیدی است که به‌زودی نور آن همه جهان را فرا می‌گیرد.

وی یادآور شد: نظام جمهوری اسلامی هیچگاه از فتنه‌ها مصون نبوده اما این فتنه‌ها موجب توقف قطار انقلاب هم نشده است و در فتنه اخیر علیه انقلاب اسلامی نیز دشمنان شکست خوردند و به اهداف خود نرسیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی افزود: ۱۵۰ برنامه شاخص توسط تشکل‌های قرآنی پیش‌بینی شده که برگزاری محافل محوری قرآن و عترت، محافل انس با قرآن، جشنواره‌های کودک و نوجوان، اجرای مسابقات قرآنی از جمله این موارد است.

وی اظهار داشت: دیدار با علمای اهل سنت و برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه برای خواهران اهل سنت اسدیه از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی استان در دهه فجر است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور