رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته ۶۰ عنوان برنامه محوری جشنواره ملی زرشک در پنج شهرستان بیرجند، قاینات، درمیان، سربیشه و زیرکوه برگزار می‌شود.

 مهدی جعفری در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره ملی زرشک که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: این جشنواره از ۲۱ تا ۲۷ مهر ماه با حضور برخی مقامات کشوری و سفرای خارجی برگزار خواهد شد و مراسم افتتاحیه در روستای افین برگزار می‌شود.

وی گفت: جشنواره ملی زرشک در حوزه‌های علمی، اقتصادی، بازاریابی، تورهای گردشگری، آموزشی و بهره‌وری برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این جشنواره سعی خواهیم کرد با کلنگ‌زنی و افتتاح تعدادی از پروژه‌ها بخشی از چرخه تولید محصول زرشک را محقق کنیم.

وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه سردخانه‌ای، شهرک بارگاهی زرشک، مرکز توسعه و ترویج عناب، فرآوری دانش‌بنیان محصولات زرشک و عناب و پروژه‌های فرآوری زرشک تعریف شده است.

جعفری گفت: یک مجموعه فرآوری زرشک با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرستان زیرکوه پیگیری می‌شود که مورد حمایت رییس جمهور قرار گرفته و  امیدواریم به‌زودی کلنگ‌زنی شود.

وی در ادامه از دعوت بیش از ۱۰۰ مهمان کشوری و خارجی با امضای استاندار خبر داد و افزود: در این جشنواره شاهد حضور وزیر جهاد کشاورزی خواهیم بود و معاونان وزاری جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، روسای اتاق بازرگانی و تعاون، مدیران تعاون روستایی کشور و شهرداران استان‌های همجوار حضور خواهند داشت.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور