#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabarvahonar

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#خبر_و_هنر    #خبروهنر#خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 

??استاندار خراسان جنوبی گفت: در این مورد که هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت مرز به طور کامل استفاده کنیم، متهم ردیف اول خودمان هستیم.
?بقناعت با بیان این مطلب در هشتمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که همزمان با کارگروه توسعه صادرات استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این مورد نباید دنبال مقصر بگردیم یا به امید دیگران باشیم، بلکه باید خودمان همت کنیم و از ظرفیت مرز به درستی بهره برداری نماییم.
?وی تأکید کرد: مشکلات موجود در مرز را خودمان باید حل کنیم برای این کار هم باید عطش کار داشته باشیم و با دلسوزی مسایل را پیگیری نماییم.
?وی با تأکید بر این که ما تا کار تیمی نکنیم، هیچ توفیقی نخواهیم داشت، گفت: باید با کار جهادی و تعامل، فرصت طلایی مرز را مغتنم بشماریم.
?استاندار، عملکرد آیت الله رئیسی را فرصتی طلایی خواند و تصریح نمود: رئیس جمهور حتی روزهای جمعه را در مأموریت به سر می برد، ما اگر ۵۰ درصد او وقت بگذاریم، شرایط اینجا طلایی می شود.
?قناعت، تدوین یک برنامه و چشم انداز برای بهره برداری از مجموعه اقتصادی و تجاری ماهیرود را الزامی برشمرد و گفت: این برنامه به ما می گوید کجا هستیم و قرار است به کجا برسیم.
?وی تأکید کرد: این چشم انداز به ما کمک می کند تمام ظرفیت های بالقوه مرز را بالفعل نماییم.
?استاندار با تأکید بر این که روزمرگی آسیب زاست، اقدامات انجام شده در مرز را قابل تقدیر خواند و متذکر شد: روزمرگی به معنای حرکت لاک پشتی داشتن و عادی کار کردن است، ما برای استفاده بیشتر از مرز، نیاز به سرعت عمل داریم.
?قناعت اظهار داشت: ما در رقابت با دو استان همجوار، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان هستیم، اگر چه در حال حاضر عقب نیستیم و شرایط مان خوب است اما باید بهتر از این باشیم.

?وی با تأکید بر کنار گذاشتن نگاه های بخشی، متذکر شد: ایجاد تحول و تغییر در این مرز، کار جمع ماست که باید در کنار هم مسایل را پیگیری و دنبال کنیم.
?به گفته وی؛ اگر قرار است مرز استان، حرف اول را در کشور در بحث مراودات مرزی با افغانستان بزند، این خود ما هستیم که باید این توفیق را رقم بزنیم.
?استاندار با اشاره به شرح وظایف اعضای شورای مبادلات مرزی گفت: مسایل مختلف باید به صورت موردی در کارگروه های ذیل شورا مورد نقد و بررسی کارشناسی قرار بگیرند و بعد از چکش کاری در شورا مطرح شده به تصویب برسند.
?قناعت آمادگی کامل خود برای پیگیری مسایل و مشکلاتی که در داخل استان حل و فصل نمی شوند را اعلام نمود.
?وی متذکر شد: در اقدامات و برنامه ها باید جایگاه ویژه ای برای مرزنشینان قایل شویم و ساکنان روستاهای اطراف باید از این مراودات اقتصادی بهره مند شوند.
?به گفته وی؛ رونق اقتصادی در مرز، هدف اصلی ما از هر اقدام است.
?استاندار از برنامه ریزی های صورت گرفته در استان در زمینه چینش مقدمات لازم برای برگزاری نشست با والی فراه گفت و تصریح نمود: نماینده وزارت امور خارجه در استان که مشاور استاندار نیز می باشد، باید در اولین فرصت، مذاکراتی با سفیر و سرکنسول ایران در افغانستان داشته باشد.
?قناعت ادامه داد: در این جلسات باید برای برگزاری نشست دو جانبه استاندار خراسان جنوبی و والی فراه برنامه ریزی شود.
?وی از اعضای شورا خواست، مقدمات را برای انعقاد تفاهم نامه همکاری دو استان فراهم نمایند.
?شایان ذکر است؛ این جلسه با حضور نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، امام جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان سربیشه برگزار شد.