قشرهای مختلف مردم بیرجند روز شنبه با حضور گسترده در راهپیمایی حمایت از اقتدار و امنیت کشور هرگونه اقدام ساختارشکنانه و اخلال در امنیت عمومی را محکوم کردند.

راهپیمایی مردمی لبیک به مقام معظم رهبری و حمایت از اقتدار و امنیت کشور در پی حضور خودجوش مردم در بسیاری از شهرهای کشور، امروز دوم آذرماه در بیرجند مرکز خراسان جنوبی از میدان شهدا به سمت خیابان ارتش برگزار شد.

مردم ولایتمدار و انقلابی خراسان جنوبی با حضور گسترده و یکپارچه در این راهپیمایی همصدا با سایر هموطنان، اقدامات اخیر آشوبگران و ایجاد ناامنی در کشور را محکوم و بر حفظ وحدت آحاد جامعه و مسئولان تاکید کردند.

راهپیمایان با شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»، «حیدری‌ام حیدری‌ام مدافع رهبری‌ام»، «ای آمریکا حیان کن نفوذی را رها کن»، «ما ملت بصیریم از فتنه‌گر بیزاریم» و «توصیه رهبری فقط تولید ملی» از اقتدار و امنیت ملی پشتیبانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران و برخی کارکنان دستگاه‌های اجرایی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران نیز همگام با مردم در راهپیمایی حمایت از اقتدار و امنیت حضور داشتند.

سخنرانی پایانی مراسم حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بود.

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت و در برخی شهرها فقط در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

اجرای این طرح بهانه‌ای به دست برخی فرصت‌طلبان و معاندان داد تا با ایجاد ناآرامی و اغتشاش در کشور به اموال عمومی و مردم آسیب برسانند و ناامنی ایجاد کنند.

اما در بیرجند آن دسته از مردم که شامگاه جمعه ۲۴ آبان در تجمع اعتراضی پس از افزایش قیمت بنزین حضور یافتند، پس از تغییر روند اعتراضات در دومین روز، به سرعت صف خود را از اخلالگران و اغتشاشگران جدا کردند.

با تدابیر نیروهای انتظامی و امنیتی در روزهای بعد نیز تجمع یا تحرک خاصی در بیرجند شکل نگرفت و هیچ گونه درگیری یا خسارتی در استان خراسان جنوبی گزارش نشد.

آخرین خبرها از بازگشت آرامش به شهرهایی حکایت دارد که در روزهای گذشته شاهد ناآرامی‌ها و هنجارشکنی‌های آشوبگران بودند.

طرح اصلاح قیمت بنزین براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد تا درآمد حاصل از آن بنا به گفته علی ربیعی سخنگوی دولت به صورت یارانه به ۷۵ درصد اقشار جامعه از جمله کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت تعلق گیرد.

رییس جمهوری نیز دستور پرداخت یارانه‌های حاصل از اجرای این طرح را از شامگاه ۲۷ آبان صادر کرد.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.