نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای سایبری و مجازی باید کار تشکیلاتی انجام شود و در این زمینه جزیره‌ای عمل نشود.

حسین خسروی اسفزار در همایش “مجاهدان سایبری” تقدیر از برترین‌های فضای مجازی و تیم‌های برتر مرحله استانی رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج افزود: افراد مستعد و موفق در این زمینه را شناسایی و سازماندهی کنید.

وی گفت: باید در زمینه مبارزه با جنگ نرم، افرادی محور قرار گیرند و جاذبه را بین جوانان ایجاد و تلاش کنند که نشر حداکثری ارزش‌های اسلامی در فضای مجازی صورت گیرد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استفاده از هنر و زیبایی در فضای مجازی خیلی مهم است که باید مدنظر افسران جنگ نرم قرار گیرد همچنین جواب به‌موقع و اقناعی به شبهات در فضای مجازی داشته باشید.

وی افزود: به عنوان مثال در حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت که هدف دشمن ایجا فتنه‌ای مانند فتنه بنزینی سال ۹۸ بود، صدا و سیما به‌موقع وارد میدان شد، یا روز جمعه گذشته اصفهانی‌ها با هوشیاری نشان دادند که می‌شود اعتراض به‌جا و به‌موقع داشته باشند و صدا و سیما هم به‌خوبی عمل کرد و جلوی فتنه‌های دشمنان در عرصه جنگ روانی گرفته شد.

خسروی گفت: در فضای مجازی باید بر عملکرد نظام کار کنید و یکی از برنامه‌های سایبری و جنگ نرم دشمنان این است که نقاط قوت نظام را ضعیف نشان دهند.

وی افزود: زمان‌شناسی یک اصل مهم است و امروز در جنگ روانی و فضای روانی باید آمادگی لازم را داشته باشیم و باید بر این محور جلو برویم، مقابله در هر زمینه‌ای را باید در همان زمینه و از همان پاسخ داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش در فضای مجازی باید فعالانه و نه منفعلانه باشد گفت: در یکی دو دهه گذشته در زمینه فضای مجازی منفعلانه عمل کردیم و به تعبیر مقام معظم رهبری این فضا رها شده بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جنگ روانی دشمنان از چند دهه قبل علیه ما شروع شد و استکبار جهانی برای تغییر راهبرد جنگ سخت به جنگ نرم علیه ما هزینه‌های میلیاردی کرده است که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی گفت: جنگ سخت برای ما محسوس بود و به‌راحتی رصد می‌شد ولی جنگ فضای مجازی و روانی برای همه افراد محسوس نیست و شاید چون محسوس نیست عکس‌العمل‌ها هم جدی نبوده است.

خسروی ادامه داد: جنگ سخت محدود به زمان، مکان و افراد بود به عنوان مثال در جنگ سخت که صدام ابتدا سه روز برای آن وقت تعیین کرده بود، با دفاع جانانه جوانان ما هشت سال دفاع مقدس رقم خورد و تمام شد اما جنگ نرم زمان‌بردار نیست و نمی‌شود برای آن زمان تعیین کرد از طرفی هرچه جلوتر می‌‎رویم عرصه فضای مجازی بر فضای حقیقی غلبه پیدا می‌کند.

وی گفت: در جنگ سخت مکان محدود بود و همه شهدای ما در محدوده پنج استان کشور به شهادت رسیدند ولی در جنگ نرم آثار آن تا عمق روستاها رفته است، در جنگ سخت تنها مردان در خط مقدم بودند و البته نباید از نقش خانم‌ها در تربیت رزمندگان و پشتیبانی از آن غافل شویم اما در جنگ نرم، مخاطب دشمنان فرزندان و بانوان ما است.

وی افزود: اول باید ابعاد مختلف جنگ را به‌خوبی بفهمیم در حالی که عرصه جنگ نرم برای همه قابل فهم نیست و نیازمند تبیین هرچه بیشتر من و شماست.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود همه مشکلات در جنگ نرم  و سایر مشکلات کشور باز هم ناامید نیستیم چرا که رهبرمان خیلی به آینده کشورمان امیدوار هستند و در بیانیه گام دوم انقلاب هم اظهار داشتند آینده ۴۰ ساله دوم انقلاب از ۴۰ ساله اول برای ما راحت‌تر است چرا که در ۴۰ ساله اول موانع زیادی از بین رفته است.

وی با بیان اینکه اگر لبیک گوی مقام معظم رهبری باشیم، همیشه زنده‌ایم و مشکلات و موانع را رفع خواهیم کرد گفت: فلسفه بسیج در همه عرصه‌ها به‌خصوص عرصه جنگ نرم مدیریت و مقابله است و بسیج در سال‌های اخیر به عرصه جنگ نرم که یکی از مهمترین جبهه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی است، ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در مجلس یازدهم طرح صیانت از فضای مجازی و حقوقی کاربران به تصویب رسید و این لبیک به فرمان رهبری بوده است.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: دشمنان از طریق فضای مجازی برنامه‌ریزی می‌کنند که به کشور ضربه بزنند، به فرمایش رهبر معظم انقلاب امروز دشمنان از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته و در مقابل این دشمنی، ملت ایران باید آرایش مناسب بگیرد و خود را در همه‌ بخش‌های مختلف آماده کند.

سجاد رضایی افزود: قوی شدن کشور جزو هدف‌های ما است، بنابراین همه ما باید تفکر بسیجی، فرهنگ قرآنی و اسلامی را در بستر فضای مجازی و شبکه‌های مختلف اجتماعی نشر و گسترش دهیم و برای مقابله با استکبار جهانی آماده شویم.

وی با اشاره به اینکه شبکه فعالان فضای مجازی بسیج در موضوع شبکه‌های اجتماعی، سواد رسانه، تولید محتوا، تحلیل و پایش اطلاعات و زیرساخت و فنی ایجاد شده است گفت: ۶ ماه ابتدای سال جاری بیش از ۵۶ هزار نفر ساعت آموزش حضوری در موضوعات مختلف داشته‌ایم، همچنین در این مدت در موضوع سواد رسانه ۶۳ هزار نفر ساعت و در بحث‌های مجازی ۴۱ هزار نفر ساعت آموزش برگزار شده است.

مسوول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: سه هزار تولید محتوا با استفاده از فعالان فضای مجازی بسیج شکل گرفته و بیش از ۱۷۰ دستور کار مشخص برای جبهه‌سازی و فعالیت هماهنگ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که توسط سازمان فضای مجازی سپاه استان دنبال می‌شود، بحث‌های فناوری و استارتاپ است افزود: اقتصاد دیجیتال یکی از راه‌های پیشرفت و برون‌رفت استان خراسان جنوبی از مشکلات است که باید با استفاده از نیروهای انسانی توانمند استان به این سمت حرکت کنیم و جزو استان‌های برتر در حوزه هوش مصنوعی قرار بگیریم.

رضایی گفت: امسال سومین رویداد تولید محتوا در سه زمینه تولید نرم‌افزار موبایلی، بازی موبایلی، پویانمایی و انیمیشن برگزار شد که امروز از برگزیدگان تقدیر می‌شود.