سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام برای شرکت در مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان که از اول بهمن امسال آغاز شد تا ۲۵ اسفند ماه ادامه دارد.

محمدحسین خسروی در نشست خبری افزود: اولین دوره مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و توسعه ورزش همگانی در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: فدراسیون ورزش‌های همگانی با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و گسترش توسعه ورزش همگانی طرح ملی مسابقات مینی فوتبال محلات را در سراسر کشور اجرا می‌کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نیروهای مسلح، بسیج مساجد و محلات، دانشگاه‌ها، دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خواست برای شرکت در این مسابقات همکاری کنند تا تیم‌های برتر از خراسان جنوبی به مراحل بعدی معرفی شود.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات به صورت رایگان در زمین‌های چمن مصنوعی در ۲ بخش آقایان و بانوان در رده سنی بالاتر از ۱۵ سال خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه رویداد فدراسیون ورزش‌های همگانی به نشانی https://events.isfaf.ir ثبت‌نام کنند.

خسروی گفت: در محلاتی که تیمی برای شرکت در مسابقات وجود ندارد، علاقمندان می‌توانند به صورت انفرادی ثبت‌نام کنند و فدراسیون این افراد را به تیم‌های دیگر اضافه می‌کند یا در قالب چند تیم قرار می‌دهد.

وی جوایز تیم‌های برتر مرحله استانی این مسابقات را شامل تیم اول تا سوم به ترتیب ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: جوایز نقدی و غیرنقدی هم برای تیم‌های برتر شهرستان پیش‌بینی شده است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مرحله شهرستانی مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان در این استان از پنجم اردیبهشت، مرحله استانی ۱۰ خرداد و مرحله منطقه‌ای از ۲۰ تیر سال آینده آغاز می‌شود.

کاظم چراغ بیرجندی افزود: شرکت‌کنندگان در این مسابقات از تخفیف ۵۰ درصدی بیمه ورزشی مسابقات مینی فوتبال محلات برخوردار می‌شوند.

وی خواستار همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و نهادها برای ثبت‌نام و شرکت تیم‌های بیشتری در این مسابقات شد و گفت: برگزاری مسابقاتی که در سطح ملی برنامه‌ریزی شده، نیازمند همت و تلاش بیشتر است.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان جنوبی اظهار داشت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب تیم‌های زیادی در این مسابقات که با هدف ایجاد نشاط و توسعه ورزش همگانی برنامه‌ریزی شده، حضور یابند و به لیگ برتر کشور راه یابیم.

وی افزود: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس، مدیرکل ورزش و جوانان نایب رئیس و رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان، دبیری ستاد اجرایی این رویداد ورزشی را برعهده دارند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی نیز از برگزاری جشنواره “جوانان برتر ایران‌ زمین” همزمان با هفته جوان در این استان خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره هر سال به مناسبت ۱۱ شعبان سالروز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار می‌شود.

مهدی قناد با اشاره به نامگذاری هفته جوان از ۱۱ تا ۱۷ اسفند افزود: تقویت روحیه تحقیق و ابتکار، ارج نهادن به فعالیت‌های هویت‌آفرین جوانان، شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتر ۱۸ تا ۳۵ سال از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی بیان کرد: جشنواره جوانان‌ برتر ایران‌ زمین در قالب ۱۲ موضوع تخصصی شامل ادبیات، قرآن، کنشگر فعال رسانه‌ای و فضای مجازی، فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، خادم اهل بیت، کارآفرینی، دانش‌بنیان، جوان دارای توانایی خاص، ورزش و فعال اجتماعی برگرفته از چهار محور فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ کل ورزش و جوانان خراسان‌ جنوبی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مدارک شناسایی لازم به صورت حضوری به اداره کل ورزش و جوانان استان یا ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها مراجعه کرده و یا از طریق سایت اداره کل ثبت‌نام کنند.

وی تجلیل از ۱۲ برگزیده جشنواره جوانان برتر ایران زمین و خانواده جوانان شهید حافظ امنیت را از برنامه‌های گرامیداشت هفته جوان در استان ذکر کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور