نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: راه‌های شهرستان سربیشه مناسب ترانزیت نیست که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود و تلاش‌هایی نیز در حال انجام است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با جمعی از مسوولان و متدینین شهرستان سربیشه که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این شهرستان و روز فرهنگ عمومی سربیشه انجام شد، افزود: شهرستان سربیشه مسیر ترانزیتی بسیاری از کالاهای صادراتی و وارداتی است که همواره بسیار قابل توجه بوده اما این راه و جاده‌های استان و سربیشه مناسب ترانزیت و صادرات نیست.

وی گفت: در بخش دُرح سربیشه سیستم طبیعی زمین به نحوی است که روان‌آب‌های زمینی و آب‌های زیرزمینی به سمت کشور همسایه (افغانستان) می‌رود که باید با کار کارشناسی از خروج و هدررفت آب در این منطقه جلوگیری کرد و آبی که در آن منطقه است به بهترین شکل بهره‌برداری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بهترین دوران زندگی و بهترین خاطرات خود را در سربیشه داشته است، ادامه داد: مردم این شهرستان در زندگی روزمره پرتلاش و از جهت ایمانی نیز مردمی با تقوا هستند.

وی گفت: این مشکلاتی که همواره در کنار انسان‌ها است، آزمایش خداوند است و همواره در جامعه بشری بوده و خواهد بود اما افرادی هستند که همیشه از نقطه وجود مشکلات حرف می‌زنند که این سخنان علامت ضعف آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: مشکلات همواره در همه جای جهان و در همه زمان‌ها بوده اما وقتی وضعیت امروز خیلی از روستاها مقایسه می‌شود با قبل و بعد از انقلاب می‌توان تفاوت را احساس کرد، البته این بدان معنا نیست که مسوولان مشکلات را ندیده بگیرند؛ بسیاری از مشکلات از ندانم‌کاری برخی مسوولان است که همه آنها راه حل دارد.

وی اظهار داشت: همه نعمت‌های الهی که همواره از مهربانی‌های خداوند است را باید شکرگزاری کرد، نه مشکلاتی که به وجود می‌آورد را بیان کرد.

امام جمعه بیرجند گفت: برخی افراد از ابتدای هر موضوعی مانند بارش باران، نقش‌های تخریبی این نعمت را می‌گویند اما این نعمت خداوند، زندگی را به همراه خود دارد پس ابتدا باید شکرگزار نعمات بود و سپس برای مشکلاتی که معمولا هم ناشی از کم‌کاری‌های قبلی خود افراد است، نقد و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه شیوه سخن گفتن اصولی، بیان مشکلات پس دیدن نعمات است، افزود: شهرستان سربیشه از قدیم، هم از نظر علمای دینی و هم از نظر دانشمندان علوم روز که برخی حتی پدر دانشی در ایران نیز هستند دارای غنای فراوانی است و تلاش مردم این دیار در رشد جامعه خود در امور دین و دنیا قابل قدردانی است.

حجت‌ الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود نعمات فراوانی که حاصل از انقلاب اسلامی ایران است، بیان کرد: تمامی نقشه‌های دشمنان در سال‌های گذشته خنثی شده و قطعا این مشکلات نیز حل خواهد شد، مجلس انقلابی که حسن انتخاب مردم بود، عزم خود را برای حل مشکلاتی که دیگران ایجاد کرده‌اند، جزم کرده است.

وی گفت: قوه قضائیه نیز کمر به عدالت و تحقق آن در جامعه بسته است البته افرادی نیز هستند که علیه این اقدامات جوسازی انجام می‌دهند اما در این راه سنگ‌اندازی‌ها طبیعی است.

نماینده وی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار روزافزون در منطقه و حتی جهان نفوذ قدرتمندی را دارند، گفت: همه این نعمات باعث شده است که امروز ملت ایران عزت داشته باشد و اگر همه دست‌ها و صداهای مسوولان کشور یکی شود و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی به کار گرفته شود، همه مشکلات قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به قدری رسوایی به بار آورده‌اند که حتی مردم خودشان نیز آنها را باور ندارند و بدتر از آن کشورهایی که ادعای اسلام دارند اما در عمل نوکر غربی‌ها هستند که عزت خود را از بین برده‌اند.