جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن توسط عوامل فتنه‌گر خود سناریوهایی را تعریف کرده و آمریکا با کمک همه شبکه‌ها و امپراطوری‌های رسانه‌ای، نسل‌کشی فکری را در این کشور دنبال می‌کند.

، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طیبی‌فر روز جمعه در اجتماع پایانی راهپیمایی ۱۳ آبان در میدان قدس شهر بیرجند افزود: امروز امپراطوری‌های بزرگ رسانه‌ای، فضاهای مجازی و دست نشانده‌های بیگانگان و مستکبران دنیا برای کشتار فکری و عقیدتی جوانان حرکت می‌کنند.

وی گفت: اگر آمریکا فقط شعار اقدام نظامی می‌دهد چون به میزان قدرت جوانان کشور واقف هستند و می‌دانند که قدرت نظامی ایران طوری است که جرات عملیات نظامی را ندارند لذا باید در جبهه فرهنگ و اقتصاد هم مانند جبهه نظامی، اقتداری پیدا کنیم که نیازمند همت مردم و فعالیت جهادی مسوولان است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به علت اصلی راه‌اندازی فتنه در این مقطع کنونی اظهار داشت: اینها (دشمنان) دیدند که دولت در مسیری حرکت می‌کند تا برخی مشکلات ایجاد شده از سوی دیگران را رفع کند لذا دست به دامن داعش و اراذل و اوباش شدند تا مردم را بترسانند و به انقلاب اسلامی ضربه بزنند.

با لیدرهای اغتشاشات برخورد شود

وی گفت: از قوه قضائیه می‌خواهیم با افرادی که به عنوان سردمداران، لیدرها و اغتشاشگران اصلی به مال، جان و ناموس مردم رحم نکردند، برخورد قاطع داشته باشد تا برای همه درس‌آموز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین طیبی‌فر با بیان اینکه غنی‌تر از فرهنگ اسلام وجود ندارد ادامه داد: همه مردم ما عاشق اهل بیت و قرآن هستند لذا از مسوولان فرهنگی کشور می‌خواهیم نسبت به گسترش فرهنگ اسلامی کمر همت را ببندند.

وی تاکید کرد: باید نسل جدید را با فرهنگ اسلام و انقلاب آشنا کنیم تا دشمنان نتوانند با چند شعار، افکار جوانان ما را بربایند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی نسل جدید توسط خانواده‌ها گفت: آموزش و پرورش به دنبال تربیت نسل انقلابی باشد و اساتید دانشگاه، جوانان را با آرمان‌های انقلاب بیشتر آشنا کنند.

وی افزود: طراحی توطئه و اغتشاش علیه انقلاب نوپا در سفارت آمریکا انجام می‌شد، از این جهت دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ سفارت آمریکا را تسخیر کردند و لازم بود جنایات لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی گنجانده شود تا فرزندان ما بدانند چه جنایت‌هایی از سوی آمریکا صورت گرفته و لحظه‌ای را برای توطئه و فتنه‌گری علیه ایران از دست ندادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین طیبی‌فر با اشاره به اینکه صدها خیانت و توطئه از صدر انقلاب تاکنون خنثی شده است گفت: دانشجویان و دانش‌آموزان که نسل‌های بعد از مبارزان صدر انقلاب محسوب می‌شوند در سنگرهای علم و دانش در حال شکافتن علومی هستند که دنیا را به تحیر وادشته است.

موشک‌های بی‌صدا از فضای مجازی بیرون می‌آید

وی با تاکید بر اینکه دشمن بیکار ننشسته است تصریح کرد: امروز موشک‌های آنها بی‌صدا از فضای مجازی بیرون می‌آید لذا موشک‌های انحراف فکری و عملی به دنبال نابودی فرزندانی هستند که باید سرباز ولایت باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: سرمایه‌گذاری دشمن روی نسل جدید است لذا تعداد معدودی با توجه به غفلتی که دارند، فریب خوردند اما لیدرهای آموزش‌دیده در دیگر کشورها را به داخل فرستادند تا به نسل جوان و انقلاب اسلامی ضربه زنند.

وی افزود: در مقدمه برنامه استراتژی امنیت ملی آمریکا چند نکته به چشم می‌خورد که می‌خواهند آرمان‌های خود را در همه دنیا حاکم کنند و آمریکا به دنبال این است که هر کشوری تسلیم نشد از راه فشار نظامی و اقتصادی آن کشور را تسلیم کند و به دنبال منافع حیاتی خود با نفوذ در کشورها، مناطق استراتژیک، منافع انرژی و اقتصادی، کنترل حمل و نقل دریایی و شاهراه‌های استراتژیک هستند.

طیبی‌فر با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال سرنگونی هر حکومتی است که مخالفت اندیشه او است گفت: آنها می‌خواهند ابزار ثروت و فناوری دنیا را در اختیار بگیرند و کشور دیگری از آن بهره نداشته باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا هیچ وقت با ملت‌هایی که بخواهند روی پای خود بیاستند کنار نخواهد آمد افزود: ما هم نمی‌خواهیم با آمریکا کنار بیاییم چون با آنها تضاد مبنایی و اندیشه‌ای و تقابل دینی و طاغوتی داریم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تضاد ما با آمریکا راهبردی است لذا هدف آمریکا براندازی نظام اسلامی و تسلط بر غرب آسیا بوده و به دنبال مقابله با خیزش‌های اسلامی در منطقه است.

تضاد ایران با آمریکا راهبردی است

وی هدف جمهوری اسلامی را مقابله با سلطه آمریکا و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: ایران به دنبال مقابله سلطه آمریکا بر جهان است لذا هیچ وقت اینها با هم همخوانی ندارد و تضاد راهبردی با آمریکا داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین طیبی‌فر اظهار داشت: آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب برای براندازی جمهوری اسلامی وارد کار شد و تضاد ما با آمریکا بحث هسته‌ای و حقوق بشر نیست بلکه آنها با اصل نظام اسلامی مخالف هستند، تضاد ما با آمریکا در اندیشه و آرمان‌هاست لذا تمدن اسلامی با تمدن لیبرالی در تضاد است که هیچ گاه این تضاد از بین نمی‌رود.

وی گفت: برای اینکه آمریکا این ملت را شکست دهد ابتدا از بعضی مهره‌هایی که پیش از انقلاب آموزش داده بود استفاده کرد لذا کودتاهای مختلف را طرح کرد و موفق نشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سپس از مهره‌هایی که از قبل انقلاب در آب نمک خوابانده بود همچون نهضت آزادی‌خواه و جبهه ملی و بنی صدر استفاده کرد و به جایی نرسید پس به سمت یک مرجع به ظاهر تقلید رفت و غائله خلق مسلمان را به راه انداخت که با شکست مواجه شد.

وی گفت: بعد از آن به سمت قائم مقام رهبری رفت ولی باز هم موفق نشد لذا یکی از شاهکارهای امام راحل این بود که نگذاشت انقلاب اسلامی از این ناحیه ضربه ببیند.

دست دشمن خالی شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین طیبی‌فر با اشاره به حرکت آمریکا به سوی مهره‌های کلیدی و مشکل‌دار در داخل کشور افزود: از این طریق فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۲ راه افتاد و اکنون هم چون دستش خالی شده به سراغ اراذل و اوباش رفته است.

وی اظهار داشت: کار یک قدرت در دنیا به جایی رسیده که چون برای مسوولان و مردم چهره‌هایی که مد نظر داشته، آشکار شده لذا عده‌ای را در خارج کشور آموزش دادند و با استفاده از اراذل و اوباش و نگاه داعشی وارد مبارزه با ملت ایران شدند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جمعیت حاضر در راهپیمایی ۱۳ آبان شهر بیرجند اشاره کرد و گفت: همه کسانی که آنها در سراسر کشور جمع کردند به اندازه یک پنجم این جمعیت نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه برای انقلاب اسلامی بیش از ۲۰۰ هزار شهید داده‌ایم افزود: اراذل و اوباش مانند مگس روی برخی زخم‌ها می‌نشینند لذا مسوولان باید در کشور زخم‌ها و مشکلات را درمان کنند تا دشمن از آنها سوء‌استفاده نکند.

راهپیمایی ۱۳ آبان در مرکز استان از میدان ابوذر بیرجند آغاز شد و در مسیر خیابان ارتش و بلوار پاسداران تا میدان قدس ادامه داشت.

استاندار خراسان جنوبی به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند، معاونان استاندار، جمعی از مدیران کل و فرماندهان نظامی و انتظامی در جمع راهپیمایان حضور یافتند.

نظیر این مراسم امروز در بیش از ۳۰ نقطه خراسان جنوبی برگزار شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور