رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: یک کارگاه غیر مجاز تولید مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز و شبکه دامپزشکی، شناسایی و اقدامات قانونی انجام شد.

 حسن بهرامی نژاد بیان کرد: در بازرسی از این واحد بیش از سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته، فاقد مجوز و مشکوک شامل خیار شور، سوسیس و انواع خوراک ساندویچ کشف و توقیف شد.

وی افزود: به مخاطره افتادن سلامتی مردم خط قرمز مرکز بهداشت است و تلاش می‌کنیم از همه ابزارهای قانونی استفاده کنیم تا تندرستی مردم در معرض خطر قرار نگیرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: پرونده افراد متخلف در این کارگاه غیر بهداشتی برای پیگیری قانونی به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مرتبط با بهداشت محیط، با سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

پلمب مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در بیرجند

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم از پلمب یک مرکز غیر مجاز کاشت مو و ابرو در هفته جاری خبر داد.

سعید شوکتی فرد گفت: به همت واحد مدیریت نظارت بر درمان دانشگاه به همراه نماینده پلیس اماکن، یک مرکز ارائه خدمات کاشت مو و ابرو و زیبایی در شهر بیرجند که توسط فرد فاقد صلاحیت و بدون مجوز اقدام به ارائه خدمات داشت، شناسایی و پس از صورتجلسه و تشکیل پرونده، محل فوق تعطیل و پلمب شد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت جامعه یکی از مهمترین وظایف و رسالت‌های حوزه درمان است افزود: براساس وظیفه ذاتی این مجموعه، هر جایی که تخلفی در زمینه ارائه خدمات درمانی به مردم مشاهده شود، به طور یقین بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شهروندان برای دریافت خدمات درمانی به موسسات و مراکز پزشکی دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: مردم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ به صورت شبانه روزی یا شماره‌های ۳۲۳۸۱۳۱۱ – ۳۲۳۸۱۳۱۸ – ۳۲۳۸۱۳۳۹ -۰۵۶ اطلاع دهند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور