#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی خبر داد و اظهار کرد: امسال پیش بینی می‌شود ۵۷۸ تُن گل محمدی از باغ‌های گل محمدی در استان برداشت شود.

عبدالرضا رضایی، امروز سه شنبه ۱۶ فروردین ماه به رسانه‌های گروهی گفت: سال گذشته ۵۷۳ تُن گل محمدی از باغ‌های گل محمدی در خراسان جنوبی برداشت شد.

وی، سطح زیر کاشت گل محمدی در سال گذشته را ۳۹۵.۵ هکتار اعلام کرد و افزود: روند خشکسالی، کمبود بارندگی‌ها و کاهش کیفیت منابع آبی استان ادامه دارد و امسال توسعه سطح زیرکاشت و افزایش سطح بارور را داشتیم که منجر به درصد کمی افزایش تولید شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین برداشت گل محمدی متعلق به مزارع سربیشه است، تصریح کرد: ارقام بومی، کاشان ۹۴ و یزد ۹۳ از جمله ارقام گل محمدی کاشت شده در استان است.

وی با اشاره به اینکه گل محمدی در استان به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و خشک از اسانس و عطر بالایی برخوردار است، افزود: محصول تولید شده در استان به صورت غنچه صادر شده و گلاب گیری در واحدهای سنتی و نیمه صنعتی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام